Ga naar inhoud

probleem ontvangen en versturen van berichten met incredimail

JEANSPANJE

Aanbevolen berichten

Volgens mijn abonnement met VOO zou ik minimum 30 Mps downloadsnelheid moeten hebben en 1,5 Mbps uploadsnelheid  voor 100GO per maand.

Volgens de speedtest heb ik

a)  Met Kabelverbinding (zoals dit was gedurende Thunderbird tests van deze morgen):

Downloadnselheid: 45,25 Mbits/sec

Uploadsnelheid:  2,744 Mbits/sec

Latency: 14ms

Jitter: 2 ms

B) met WIFI verbinding (die ik het meest gebruik maar voor de testen deze morgen was ik met kabel verbonden)

Downloadsnelheid: 9,6 Mbis/sec

Uploadsnelheid: 2,75 Mbits/sec

Latency 15 ms

Jitter: 2 ms

Mag ik de Firefox extensies van Avast opnieuw INSCHAKELEN?  of hoeft dit niet?

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die hoef je niet opnieuw in te schakelen: we gaan Avast volledig verwijderen van je systeem.

Download eerst hier een nieuw exemplaar van Avast Free, nadien download je via deze link AVG Free (de download begint automatisch na een vijftal seconden) ... LET OP: je dient enkel te downloaden, dus nog NIETS te installeren.

Volg deze stappen om avastclear te downloaden en je huidige Avast installatie te verwijderen in veilige modus.

Na een heropstart ruim je je PC volledig op met CCleaner:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt) 

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. 
Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'
Klik vervolgens in de linkse kolom op Registeren klik op ‘Scan naar problemen”
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Na de opruimbeurt met CCleaner herstart je je PC ... hoe is het nu gesteld met het verzenden en ontvangen van e-mails in Thunderbird ?

LET OP: onderneem verder nog NIETS op deze PC, je werkt op dit moment zonder anti-virusprogramma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu pas de computer opnieuw opgestart na het uitvoeren van het hierboven Ccleaner programma.Ik werkte al vaak met CCleaner.

Ik werk dus ZONDER  ANTI-VIRUS en mijn berichten sedert 11/3/2016 om 16:3 zijn in Thunderibrd allemaal doorgekomen.maar het duur toch nog lang voor ik verbinding kreeg met smtp server.

Ik laat voorlopig mijn antivus uitstaan want ik heb Avast verwijderd zoals U gevraagd had en AVG heb ik ook alleen gedownload en NIET GESINSTALLEERD.

WAt moet ik nu doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drie testjes:

1. Stuur vanuit Thunderbird een testbericht naar jezelf, lukt dat ?

2. Herstart je PC en stuur opnieuw vanuit Thunderbird een testbericht naar jezelf, lukt dat ?

3. Sluit Thunderbird af en open Thunderbird terug ... stuur opnieuw vanuit Thunderbird een testbericht naar jezelf, lukt dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de PC afgesoten en opnieuw opgestart en dit lukt maar het duur toch ongeveer nog 15 seconden (i.p.v. 30 seconden voorheen)

Ik heb dan Thunderbird afgesloten (zonde de PC af te sluiten) en opnieuw opgestart en een 2de testbericht verstuurd en dit lukt maar de verbinding met met smtp.server gmail duurt nu ongeveer 20 seconden hetgeen toch niet normaal is denk ik.

Voorgaande is nog steeds zonder AVAST of AVG DUS GEEN ANTIVIRUS IS GEINSTALLEERD

IK laat dit voorlopig zo en wacht op Uw bericht.

Graag volgende  stap.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventjes geduld nog wat betreft de anti-virus, we hebben net Avast ontmaskerd als de boosdoener in het huwelijk Thunderbird / gmail / imap.

Dan mag je nu Thunderbird sluiten en Incredimail openen + testen ... wat is daar nu de actuele stand van zaken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Thunderbird gesloten en Incredimail opgestart (ZONDER ANTI-VIRUS)

Ik heb een testbericht naar mijzelf gestuurd en rechtsboven zie ik dat dit ook voor 100% verzonden is maar in de map "verzonden berichten" verschijnt het NIET.

In Postvak IN is het bericht ook niet aangekomen

Als ik dan op de knop POST ophalen klik zoekt HIJ MAAR NA ONGVEER 20 Ses verschijnt het bericht "BEWERKING INCOMPLEET"

Hoe moeten we nu verder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.