Ga naar inhoud

netwerkbrug voor internet op digibox

fonzsyu

Aanbevolen berichten

hey

Ik zit nu al een tijdje met het probleem dat we bij mijn vriendin op haar kamer geen internet krijgen voor de digibox van telenet (tenzij we een kabel door het hele huis gaan trekken maar dit is geen optie).

Ik heb zelf al eens geprobeerd met die stekkers voor via het stroomnet maar deze hebben ervoor gezorgd dat het draadloos internet hier uitviel.

Nu was ik aan het denken voor via een netwerkbrug dit te doen met de laptop maar ik krijg deze niet aan de praat ik krijg wel de brug gemaakt maar ik krijg verder geen internet nergens op want ik wou deze dan ook gebruiken voor op de ps3 internet te krijgen hopelijk kan iemand mij helpen

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf al eens geprobeerd met die stekkers voor via het stroomnet maar deze hebben ervoor gezorgd dat het draadloos internet hier uitviel

Door stekker zelf is dat uiteraard onmogelijk tenzij verkeerd is ingesteld. (of bij sommige merken teveel toestellen)

Over welk merk en type is de stekkers via stroomnet?

En de draadloos netwerk dat uitvalt is dat van Telenet zelf?

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

@fonzsyu Heb je de powerline regtstreeks aangesloten waar het internet binnenkomt? of pas achter een extra router?

De powerline zou in principe moeten werken als hij meteen op de modem is aangesloten. Tip: zet de DHCP uit op de powerlines en kies voor AP/Brugmodus, zodat de powerlines functioneren als switch en niet als router. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de powerline regtstreeks aangesloten waar het internet binnenkomt? of pas achter een extra router?

De powerline zou in principe moeten werken als hij meteen op de modem is aangesloten

Dat is helemaal niet waar wat je zegt.

Het maak niks uit waar powerline is aangesloten zolang het minimaal 2 stuks is.

Dat mag zelfs bij de tien router aangesloten zijn.

powerlines functioneren als switch en niet als router

Geen enkel powerline kan als een router werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is helemaal niet waar wat je zegt.

Het maak niks uit waar powerline is aangesloten zolang het minimaal 2 stuks is.

Dat mag zelfs bij de tien router aangesloten zijn.

Geen enkel powerline kan als een router werken.

Om de digibox van Telenet interactief te maken moet je meteen vanuit de modem vertrekken of je moet werken met Vlan in je eigen router de digibox krijg je niet interactief achter je eigen router. waarom? omdat de digibox een extern ip adres krijgt en werkt met een ander subnet.

Het klopt dat de powerline geen configuratie vereist had mij vergist (router functionaliteit). omdat ik las dat er problemen ontstonden bij de wifi na het inpluggen van de adapters. maar dan kunnen die powerlines toch geen problemen veroorzaken aan de wifi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de digibox van Telenet interactief te maken moet je meteen vanuit de modem vertrekken

Dat is niet helemaal juist.

Hoe je dat doet maak het in principe niks uit zolang de router van Telenet de IP adres geeft.

Dus als je een tweede router toevoeg en deze is de DCHP uitgezet dan kan ook digibox werken.

Bij mij werkt eerst zelfs draadloos naar de ander router (niet van telenet)

Nu is dat met powerline

Voor alle duidelijkheid: voor de gewone werking van digibox is zelfs helemaal geen internet nodig.

Het is enkel voor update en de extra dat er voor nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan voor problemen zorgen. als de stoomvoorziening te oud is zoals bij mij dan haal je amper snelheid of niks uit je powerline.

Bij mij gaat het over een stroomvoorziening vanuit de jaren 50 die niet voldoet aan de nieuwe normen :wacko:

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.