Ga naar inhoud

Bij het opstarten van mijn Pc krijg ik de melding: A disk read error occurded CTR -Alt -Delete

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dan zou ik - voor alle zekerheid - toch de belangrijkste gegevens van de PC (documenten, foto's, e.d.) onmiddellijk backuppen naar een externe schijf, want dan bestaat de mogelijkheid dat er problemen zijn met je harde schijf en dat daardoor de leesfout wordt gegenereerd.

Geplaatst:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Geplaatst:

Oke' , dan ga ik vannacht die scan uitvoeren .Overigens heb ik met Acronis  reeds een dergelijke scan uitgevoerd en dat leverde toen geen bijzonderheden op.

Morgen  laat ik U het resultaat weten.

Nu alvast bedankt.

Geplaatst:

Geachte beheerder,

Inderdaad een enkele keer, bij het opstarten, daarna loopt het gesmeerd.

Omdat ik bij het "googlen"   nogal vaak de opmerking tegen kwam dat deze melding ook bij andere storingen

gegeven kan worden heb ik het volgende gedaan:

1. Het knoopbatterijtje in het moederbord vernieuwd.

2. Het geheugenlatje  gereinigd met een watten- stiftje gedrenkt in alcohol.

3. Ook de grafische kaart  op dezelfde  manier gereinigd .

4. De kabel verwisseld van de HDD.

Verder  moet ik nog vermelden dat, tijdens het installeren  van andere software en het daarbij gepaard gaande opnieuw opstarten,  nu

alles normaal verloopt.

Ik kan hiermee goed uit de voeten en ben U derhalve dankbaar.

vr.gr. Joh Meijering

Geplaatst:

Prima ... dan mag je nog even de gebruikte tools verwijderen met Delfix (zie hieronder). Daarna mag je het topic afsluiten door bovenaan op "Modereer Onderwerp" en "Sluiten" te klikken. Succes verder !

Geplaatst:

Download delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.
De download start automatisch na enkele seconden.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

• Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.