Ga naar inhoud

WD externe schijf (1TB) wordt niet meer herkend in Verkenner (Windows 7)


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De afgelopen tijd is mijn externe WD schijf wisselend zichtbaar in Verkenner en via Computer. Had Y: als schijfnaam toegekend. Door eerdere problemen ook nog eens Z: Soms was de schijf als Y bereikbaar, andere keren als Z, maar de laatste tijd is hij steeds vaker niet zichtbaar.

 

De schijf is altijd rechtstreeks aangesloten op mijn laptop en het groene lichtje geeft verbinding aan. Wanneer de schijf niet zichtbaar is in Verkenner is hij (meestal) wel bereikbaar via MyBook live en daarin is te zien dat hij goed functioneert. In Apparaten weergeven in Configuratiescherm is de schijf ook te zien.

 

Zojuist heb ik een link aangeklikt in de antwoorden op een soortgelijke vraag en nu is hij ineens wel weer zichtbaar in Verkenner, als MyBook (:Z). En dat na meerdere dagen vergeefse pogingen dit voor elkaar te krijgen: reboot externe schijf, reboot computer (in allerlei volgordes), probleemoplossers, gebruik van WD smartware, etc.

 

Weet iemand een structurele oplossing voor dit probleem??

 

 

Geplaatst:

Al eens een andere usb poort gebruikt op je laptop?

Heb je dit probleem ook op een andere computer? indien je dit kan testen natuurlijk.

Geplaatst:

Kan geen USB poort gebruiken omdat ik (volgens mij) alleen zo'n kabel heb die past op de aansluiting die je vroeger gebruikte voor aansluiting op de telefoonkabel (met zo'n clip die je ingedrukt moet houden als je die aansluit).

Heb de schijf nog niet aangesloten op een andere laptop. Heb wel die mogelijkheid, maar heb het nog niet uitgeprobeerd omdat ik denk dat de schijf wel goed is, maar dat er iets mis is met de instellingen/ aansluitingen tussen mijn laptop en de WD schijf.

Geplaatst:

Volgens mij hebt je het over deze harde schijf?

Ik hoop dat iemand anders jou kan verder helpen ik vind niet meteen een oplossing.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.