Ga naar inhoud

WD externe schijf (1TB) wordt niet meer herkend in Verkenner (Windows 7)


Betty54

Aanbevolen berichten

De afgelopen tijd is mijn externe WD schijf wisselend zichtbaar in Verkenner en via Computer. Had Y: als schijfnaam toegekend. Door eerdere problemen ook nog eens Z: Soms was de schijf als Y bereikbaar, andere keren als Z, maar de laatste tijd is hij steeds vaker niet zichtbaar.

 

De schijf is altijd rechtstreeks aangesloten op mijn laptop en het groene lichtje geeft verbinding aan. Wanneer de schijf niet zichtbaar is in Verkenner is hij (meestal) wel bereikbaar via MyBook live en daarin is te zien dat hij goed functioneert. In Apparaten weergeven in Configuratiescherm is de schijf ook te zien.

 

Zojuist heb ik een link aangeklikt in de antwoorden op een soortgelijke vraag en nu is hij ineens wel weer zichtbaar in Verkenner, als MyBook (:Z). En dat na meerdere dagen vergeefse pogingen dit voor elkaar te krijgen: reboot externe schijf, reboot computer (in allerlei volgordes), probleemoplossers, gebruik van WD smartware, etc.

 

Weet iemand een structurele oplossing voor dit probleem??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan geen USB poort gebruiken omdat ik (volgens mij) alleen zo'n kabel heb die past op de aansluiting die je vroeger gebruikte voor aansluiting op de telefoonkabel (met zo'n clip die je ingedrukt moet houden als je die aansluit).

Heb de schijf nog niet aangesloten op een andere laptop. Heb wel die mogelijkheid, maar heb het nog niet uitgeprobeerd omdat ik denk dat de schijf wel goed is, maar dat er iets mis is met de instellingen/ aansluitingen tussen mijn laptop en de WD schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.