Ga naar inhoud

Problemen met verdwijnen categorieën

OliWare

Aanbevolen berichten

15 mensen, 4 mailboxen

3 kantoren met 3 gedeelde mailboxen (complete mix, iedereen heeft toegang tot de andere mailboxen).

Iedereen gebruikt de optie 'categorie' om de mails te labelen wie met wat bezig is.

Probleem: nu al 3x sinds nieuwjaar zijn ALLE categorieën weg (terug naar standaard).

Ik moet dan deze mailbox restoren en idereen moet reloaden (ben ik dus hele nacht mee bezig).

Ik weet dat het niet ideaal is hoe ze werken, ze weigeren bvb iedereen een aparte mailbox te geven, iedereen moet elkanders mailbox kunnen zien.

Heb het internet al rotgezocht waarom die categorieën verdwijnen, maar geen pasklare oplossing gevonden. Dit komt blijkbaar voor alle versies van outlook, zowel bij IMAP/exchange/office365. Ikzelf heb een zimbraserver, maar normaal is de connectie hetzelfde als op een exchange server.

Iemand hints of tricks om dit probleem te tackelen?

Ook: zijn er 'best practises' hoe ze beter met hun mailbox zouden moeten omgaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ OliWare,

Allereerst ik ken zimbraserver niet.

Probleem: nu al 3x sinds nieuwjaar zijn ALLE categorieën weg (terug naar standaard).

Ik moet dan deze mailbox restoren en idereen moet reloaden (ben ik dus hele nacht mee bezig).

Is er een backup aanwezig ?

Normaliter wordt er in een bedrijf elke avond een backup gedraaid om onder andere zulke problemen terug te kunnen draaien. Ook om per ongelukt verwijderd e-mailberichten terug te halen enz.

15 mensen, 4 mailboxen

3 kantoren met 3 gedeelde mailboxen (complete mix, iedereen heeft toegang tot de andere mailboxen).

Iedereen gebruikt de optie 'categorie' om de mails te labelen wie met wat bezig is.

Er moet een Postbus-beheerder zijn voor alle 3 kantoren en voor zichzelf een kleur uit de kleur Categorieën toewijzen.

Alléén de beheerder kunt correct de kleur Categorieën toekennen / toewijzen aan zichzelf & aan de medewerkers.

Géén kleur tweemaal gebruiken.

Een kleur koppelen aan een naam zodat te zien is wie met wat bezig is. Zo nodig kleur - naam - onderwerp.

Indien nodig kunt u nog verfijnen naar mailbox Kantoor 01, -Kantoor 02 & -Kantoor 03; elk kantoor ook een kleur toekennen.

Onder elk mailbox Kantoor xx de medewerkers.

Maar wel dat iedereen machtigen voor alle drie de mailboxen.

Ik weet dat het niet ideaal is hoe ze werken, ze weigeren bvb iedereen een aparte mailbox te geven, iedereen moet elkanders mailbox kunnen zien.

Ik begrijp niet goed wat u daarmee bedoeld ?

Wie weigeren iedereen een aparte mailbox te geven ?

Die gaat u of Postbus-beheerder toch gewoon zelf aanmaken voor elk werknemers?, via Account instellingen . . ., vervolgens toevoegen en via Account Instellingen machtiging geven voor de mailboxen.

Iedereen moet elkanders mailbox kunnen zien.

Naar mijn weten gaat / mag / kan dat niet in verband met privacy, wat wel kunt is dat men hun agenda delen.

Een Outlook-agenda met anderen delen.

Zie onderstaande links voor meer informatie:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.