Ga naar inhoud

Netwerkprobleem

gilbert D

Aanbevolen berichten

sinds verleden week ben ik de eigenaar van een nas Synology DS 214play. de installatie verliep vlot ik gaf de server een naam, gebruikersnaam en wachtwoord. kortom alles zoals het hoorde de server verscheen ook in mijn netwerk en ik kon inloggen met admin om DSM verder intestellen. wat ik ook deed tot ik bij Quik connect kwam dar had ik wat problemen met het wachtwoord, en daar ik geen tijd meer gad moest ik de verbinding verbreken. dit gebeurde allemaal in Opera en op mijn desktop. die avond stemde ik het thuisnetwerk van mijn laptop af op mijn overige pc's (netwerkcode). als controle testte ik (wat waarschijnlijk dom was) of mijn server zichtbaar was in mijn netwerk. Dat was zo, ik opende die met admin maar dit gebeurde nu in explorer van win10. De volgende dag wou ik verder mijn Dsm instellen maar als ik terug inlog met admin krijg ik het volgende " Uw account werd verwijderd, neem contact op de systeembeheerder".

wat ik ook probeer ik kan de account niet terug vinden of de nas terug in zijn fabrieksinstellingen terugplaatsen. weten jullie hierop een oplossing.

dank bij voorbaat

Gilbert D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig kan je altijd resettten en dat kan je op deze pagina zien hoe je moet doen en dat geldt zowat voor vele machine zoals router enz. Een beetje naar beneden en dan ziet je de achterkant van de NAS. Het kan zijn dat je 2 keer moet doen eer het werkt en herstart het.

Dat je uw browser had afgesloten kan ik principe geen kwaad.

Best niet met Edge werken in zo'n geval.

Beter een ander browser zoals Firefox omdat die zeer goed met IP adres om kan.

Gebruikt internet explorer dat ook in Windows 10 bevindt i.p.v. edge (zoals bij sommige site ook hoor)

Gewoon rechts onderaan op vergrootglas en typ inter

Zorgt wel dat je de NAS een vaste IP adres heeft voordat je begint.

Dan admin en paswoord veranderen en daarna gebruikersnaam + paswoord en rechten geven.

Bedenk wel dat DSM instellen iedereen rechten heeft op de NAS.

Je kan beter een IP of VPN adres instellen en wachtwoord instellen voor iedereen of bepaalde persoon met beperkte rechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zal ik zeker proberen en dank voor de oplossing, maar ondertussen zit ik met een ander probleem. Door de problemen met mijn net werk had ik een herstel gedaan in win 10, met andere woorden heeft het systeem een volledige nieuwe installatie gedaan. maar gij heeft zoals bij de eerste install alle program's meegenomen. met andere woorden mijn antivirus office 2010 heb ik nadien moeten installeren. Het is nu juist met het instellen van mijn e-mail account in outlook dat het niet lukt, dat is mij nog nooit overkomen.

ook in mail kan ik het niet installeren.

dus voor ik verder ga met mijn nas moet dit eerst in order zijn, misschien is een volledige nieuwe installatie deoplssing? ik weet het niet meer ik zit werkelijk in de ....

dank u voor het aanhoren van min gebeden

gilbertD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij doet is recovery en dat is iets heel anders dan herstelpunt terug zetten.

Herstelpunt = laatste installatie ongedaan maken. In dat geval zal Office blijven werken.

Recovery is terug naar fabriekinstelling zetten en dan is alles weg en in dat geval moet je office opnieuw installeren.

Hoe je dat moet doen kan je op deze pagina lezen.

Hebt je zo ingesteld bij outlook?

post-2794-0-63090500-1455962164_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit heb ik dus gedaan maar is me niet gelukt. het resultaat was:

-aanmelden bij server voor inkomende mail e-mailberichten mislukt

-Test e-mailberichten verzenden mislukt.

ik moet er wel bij zeggen dat ik werk met imap instellingen en niet met pop.

omdat ik met verschillende pc's werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit niet bij Telenet maar bij Proximus, heb mijn paswoord veranderd, maar het probleem blijft.

Als ik kijk in Mail, het programma van win 10, dan zie ik dat gij daar de mails zoekt maar dat gij ze niet vindt ( niet gesycroniseerd)).

ik heb nochtans mijn e-mail niet ingesteld, maar ik zie dat gij automatisch windows accound inschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze morgen heb ik een test gedaan vanuit mijn het programma mail (win10).

en daar zie ik dat er een dubbel mail adres staat in outlook dat ik niet heb aan gemaakt, namelijk een gmail adres en mijn skynet adres. die kan ik onder geen beding verwijderen. het gekke is dat ze geen mails

ontvangen synchroniseren niet. maar als ik een test verstuur vanuit skynet naar gmail dan lukt dit wel.

nu heb ik een drastisch besluit genomen, ik heb naar mijn backups gekeken en de laatste ben ik nu aan het terug plaatsen. we zullen zien wat het geeft. ik weet in ieder geval wat doen vandaag. ik hou u veder op de hoogte en ik dan u van harte voor de steun tot nu toe.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag ben ik er eindelijk in geslaagd om mijn te verbinden met mijn e-mail account. de bacuk die ik heb gedaan heeft niet veel aarde aan de dijk gebracht.

Deze morgen heb ik mijn e-mail account terug ingesteld in Mail, zoals u me had door ge geven maar opnieuw bleef gij maar zoeken. ik verliet mail en klikte per ongeluk met mijn rechter muis knop op het bureaublad op de submenu die verscheen zag ik iets staan van syncronisatie, dit heb ik maar aan ge klik en uitgevoerd.

ik dacht meer kan er niet meer gebeuren. ik ging nadien terug naar mail. en wonder boven wonder mijn mails waren verschenen.

Dan heb ik alles uitgevoerd in outlook volgens proximus, en alles is nu ok. heeft dit er n iets mee te maken ik weet het niet, maar volgens mij heeft het toch te maeken met het syncroniseren van mappen op verscheidene pc's.

morgen kan ik nu beginnen met mijn Nas, ik dank jullie voor de steun, en hulp het doet altijd plezier als je op zo'n ogenblikken op mensen als jullie kan rekenen.

dank daarvoor

gilbert D

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.