Ga naar inhoud

Malware?

Aanbevolen berichten

Beste kape,

Ik heb ondertussen weer internetverbinding. Ik had omwille van mijn geïnfecteerde pc het antivirusprograma PC Keeper verwijderd en op aanraden van vrienden Avast free gedownload en een opstartscan laten uitvoeren, hierna had ik geen verbinding meer. Ik heb dan avast maar weer verwijderd en had terug verbinding. Gelukkig want anders kon ik adwcleaner niet downloaden. Ondertussen regent het hier nog reclameboodschappen binnen die het internetten grondig blijven verstoren.Het duurt steeds een aantal pogingen om pc helpforum te kunnen opstarten want reclame neemt steeds over. Begin ik de ganse procedure nog eens opnieuw en stuur ik terug een logje door? 

Mijn excuses voor het zootje!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kape,

ikke weer, na opstart computer dan toch verlost van vervelende reclame !! En wat een snelheid plots in het opzoeken van info !! Ik had voordien ook steeds melding dat ik over geen legitieme windows versie beschikte terwijl dit helemaal niet kan!! Ik heb nu nog steeds het zwarte achtergrondscherm maar zit even te wachten op de volgende keer dat ik melding krijg dat ik over geen legitieme versie beschik. Ik heb immers gelezen dat je dan verder moet aanklikken en de productsleutel die op sticker van mijn pc staat moet ingegeven worden.Hopelijk is het zo eenvoudig als microsoft schrijft want ik las op jullie forum eens dame die best goed in de problemen zat door dezelfde melding. Gelukkig waren jullie er om haar tot het laatste te ondersteunen en kwam er een oplossing. Jullie zijn echt goud waard !!! 

Met dankbare groeten !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
 {F2DDE6B2-9684-4A55-86D4-E255E237B77C};c

{F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1};c

OberonGameConsoleService;s

C:\Program Files\Samsung Casual Games\GameConsole\OberonGameConsoleService.exe;f

C:\windows\zoek-delete.exe;f

C:\Program Files\Common Files\AV;fs

C:\ProgramData\AVAST Software;fs

C:\zoek_backup;fs

• De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen kape,

Ook al vroeg uit de veren zag ik :-)

Zal blij zijn als dit alles achter de rug is, ik doe dit immers voor mijn papa en het heeft me al ettelijke uurtjes van mijn tijd (en jouw tijd vermoedelijk ook) gevraagd.

Ik had mijn antivirus deze keer niet uitgeschakeld omdat dit niet vermeld stond en avg blokkeerde de uitvoering, ik moest hiervoor de threat toestaan die de volgende code vermelde 800A004C ( runtime microsoft VBS script). Ik heb dit gedaan om verder te kunnen doen en hieruit komt volgend resultaat : 

zoek-results.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

• Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

Logbestand plaatsen

• Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.