Ga naar inhoud

Map "AppData" mee in Backup ?

robert w

Aanbevolen berichten

Ik moet een nieuwe laptop kopen, deze HP van 2008, met Vista, is bejaard en kreupel.

Maar ik vraag me af welke bestanden ik als backup moet overzetten:

zie bijlage:

AFBEELDINGEN t/m FAVORIETEN neem ik mee,

BUREAUBLAD t/m KOPPELINGEN  lijkt me niet,

maar ik weet niet wat ik moet denken van en doen moet met de map APPDATA (met submappen genaamd Local, LocalLow en Roaming).

Meenemen naar de nieuwe laptop of negeren ??

post-23270-0-52120400-1456010443_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel nog niet vermeld op welke manier je een back- up maakt van al die mappen.

Gebruik je daar externe software voor of Windows back-up? En via welke methode maak je dan die back-up?

De meeste bestanden in de map Appdata komen er door het installeren  van software.

Op je nieuwe computer ga je toch de gewenste software opnieuw moeten installeren.

Mappen manueel overzetten heeft niet veel zin.

Een back- up maken van de map kan echter geen kwaad.

Het kan wel zijn dat er zich mappen met bestanden van een e-mailprogramma in bevinden, zoals je outlook gebruikt vindt je daar de pst- bestanden in terug.

Die bestanden van een eventueel e-mailprogramma kan je veilig stellen via exporteren/ importeren vanuit het e-mailprogramma.

Ook is het de inhoud van de map afbeeldingen die je moet overzetten naar je nieuwe computer in de daar aanwezige map afbeeldingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kopieer die mappen naar een USBstick, dit is als backup bedoeld voor een evt. computercrash.

Afentoe verversen ( aanvullen met wat nieuw is).

Deze wil ik ook gebruiken om mijn foto's etc over te brengen naar een nieuwe laptop ( ik gebruik hem ook om dingen over te brengen van mijn laptop naar mijn windows-tablet).

Outlook o.i.d. gebruik ik niet, alleen online-emailaccounts.

De bedoelde software is dan van programma's als iTunes, Google Earth, CCleaner e.d. ?

Die installeer ik allemaal opnieuw (vers) op het nieuwe apparaat.

Ik krijg de indruk dat de map AppData dus niet behoort tot de zaken die " van mij " zijn, maar " van de laptop", dus dat ik hem niet hoef over te zetten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je binnen dit topic verder geen problemen of vragen meer hebt, mag je dit onderwerp persoonlijk afsluiten. Dit doe je door bovenaan het topic te kiezen voor "Modereer onderwerp" en op "Sluiten" te klikken ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.