Ga naar inhoud

Aansluiten beamers en monitor voor presentatie

davdlb

Aanbevolen berichten

Hoi,

binnenkort presenteer ik een quiz en ik heb volgend probleem.

Op mijn MacBook Air zou ik graag 2 beamers aansluiten en 1 extra monitor.

Maar hoe ga ik hiervoor praktisch te werk en wat heb ik nodig ivm aansluitingen

Momenteel heb ik een thunderbolt naar VGA adapter, waarmee ik met een VGA kabel naar een tweede monitor kan gaan.  Deze kan ik afzonderlijk gebruiken en ook aan elkaar koppelen als 1 globale monitor.

Nu zit ik met het probleem van de aansluiting van twee beamers op diezelfde laptop.

Ik zou dus een keynote besturen op mijn laptop en deze laten projecteren over 1 beamer op ongeveer 10 meter van de laptop en op 1 beamer (aan de andere kant van de zaal) op ongeveer 30 meter van de laptop.  Ondertussen is het de bedoeling dat ik op de tweede monitor apart kan werken.  Zoals bijvoorbeeld punten ingeven tijdens het lopen van de projectie op mijn laptop.

Gebruik ik hiervoor best een VGA splinter (met 3 poorten) 2 naar de beamers en 1 naar de monitor?  Maar heb ik dan niet het probleem om overal hetzelfde te zien?  of kan je poort per poort instellen wat je wil zien?

Of gebruik ik hiervoor beter een USB naar VGA connector en daar dan een VGA splitter op aangesloten om vanuit mijn USB poort de beamers te bedienen?  Kan ik tegelijkertijd mijn USB gebruiken als uitgang van mijn projectie en mijn Thunderbolt voor het gebruik van mijn tweede scherm?

Of zijn er nog andere mogelijke oplossingen?

Als het kan gelieve ook rekening te houden dat dit zo budgetvriendelijk zou moeten en bijkomend dat ik uiteindelijk op de beamer op 30 meter afstand nog voldoende kwalitatief beeld kan tonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Ik ben bang dat je een beetje teveel vraagt van je macbook. 2 projectors, een monitor en je macbookscherm allemaal iets anders laten projecteren is niet mogelijk met een macbook air. Het zou me verbazen moest dat wel lukken.

Wat wel mogelijk is, is om externe hardware te gebruiken om meerdere schermen/projectors aan te sluiten, zoals DualHead2Go http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/digital_se/ en TripleHead2Go http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/th2go/displayport/), maar deze kosten minstens 150 euro en hiervoor heb je displayport-uitgang nodig op je macbook air)

--> deze hardware zal wel enkel:

1: ofwel hetzelfde projecteren op elk scherm apart

2: meerdere schermen als 1 scherm aanschouwen

3: elke monitor/projector apart beschouwen, maar telkens beeld geven op 1 scherm.

Je zal met meerdere computers moeten werken als je meerdere schermen of projectoren wilt hanteren. 1 monitor of projector als extra is altijd mogelijk, maar niet meer dan dat.

mvg

Mathias

aangepast door megamathi
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.