Ga naar inhoud

ethernet driver


johndoej

Aanbevolen berichten

Ik had een brids gemaakt tussen de ethernet en wifi  adapter, om vervolgen een dreambox op aan te sluiten.

Dit werkte goed, totdat ik s morgens de laptop aanzette en bij het opstarten deze melding zag,

---pxe-e01: pci vendor and device iDs do not match---   Tevens is mijn ethernet adaptor verwenen bij netwerkverbindingen.

 

Laptop asus x72j

Windows 10 pro 64

netwerkkaart Qualcomm Atheros Ar9285 Wireless Network Adapter

Processor intel core i3 cpu m35  2.27 ghz

Bios American Megatrends Inc k72j

 

Ik heb gelezen dat deze fout ontstaat doordat het id adres van adaptor niet corrependeerd met het bedrijf.

 

Heeft iemand een idee, hoe ik dit kan oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeer de ethernet adapter opnieuw via Asus

 

Een laptop heeft een netwerkkaart

Een ethernet adapter moet je aansluiten op usb-poort

Ik ga vanuit dat je van de laptop netwerkkaart bedoeld.

 

Het zou fijn zijn om mij te laten weten welke wifi adapter je bedoeld of gaat het hier ook om de wifi van de laptop zelf?

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeer de ethernet adapter opnieuw via Asus

 

Een laptop heeft een netwerkkaart

Een ethernet adapter moet je aansluiten op usb-poort

Ik ga vanuit dat je van de laptop netwerkkaart bedoeld.

 

Het zou fijn zijn om mij te laten weten welke wifi adapter je bedoeld of gaat het hier ook om de wifi van de laptop zelf?

Ik open netwerkcentrum

Vervolgens adapter instellingen.

Dan zie je een wifi adapter van het merk qualcomm Atheros ar9285 wirleless netword adapter.Deze werkt goed

Daarnaast zit normaal  een ethernet adapter, die gebruikt je via een utb kabel. Deze ethernet adapter cq netwerkkaart is verdwenen.

Daarom wordt er bij het opstarten van de laptop deze fout weergegeven  -- pxe-e01: pci vendor and device ids do not match

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Ik hoop dat je iets ontdekt

 

  http://speccy.piriform.com/results/voIjx3mpw0odwn38M30Omo6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent nu verbonden met draadloos netwerk.

Helaas zie ik geen ethernet netwerkkaart of wat dan ook.

 

Ga eens naar Asus  en download chipset driver en installeert het en probeer dan de ethernet driver opnieuw te installeren.

 

Moest het niet lukken dan zo doen:

Ga naar apparatenbeheer

Als je daar gele tekens ziet klik daarop en struurprogramma bijwerken en ga naar de map waar je uw ethernet driver zit en open de map en Windows zal de INF bestand zien en installeren.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent nu verbonden met draadloos netwerk.

Helaas zie ik geen ethernet netwerkkaart of wat dan ook.

 

Ga eens naar Asus  en download chipset driver en installeert het en probeer dan de ethernet driver opnieuw te installeren.

 

Moest het niet lukken dan zo doen:

Ga naar apparatenbeheer

Als je daar gele tekens ziet klik daarop en struurprogramma bijwerken en ga naar de map waar je uw ethernet driver zit en open de map en Windows zal de INF bestand zien en installeren.

Dit type Asus laptop heeft alleen drivers voor windows 7. Maar die chipset wel geinstalleerd, laptop startte na installatie automatisch weer op. Bij apparatenbeheer geen gele tekens.  Hetzelfde probleem , met dezelfde foutmelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.