Ga naar inhoud

Is je laptop constant aan laten gezond?


iniminimoshimo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn vader laat zijn laptop altijd aan en laat de lader ook altijd in het stopcontact, om de irrirante updates en een lege batterij te voorkomen. En sinds kort doet mijn broer dit ook.

Maar dit kan toch niet gezond zijn voor de batterij? Of wel?

Is het beter om een laptop constant aangesloten te laten, of om ze uit te trekken als de batterij vol is?En is het bijna nooit afsluiten wel een goed idee?

Misschien is het belangrijk om te vermelden dat onze laptops vaak uren aan een stuk gebruikt worden, maar in de dag zelf liggen ze uren ongebruikt aan de kant omdat we op school/werk zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn laptop niet gebruik sluit ik hem altijd volledig af, geen slaapstand dus.

 

Adapter zit ingeplugd, zo'n tweetal keer per 2 à 3 weken trek ik zijn batterij volledig leeg : tot hij aangeeft dat de 10% grens (laadtoestand) bereikt is.

 

Gebruik je hem langere tijd op een vaste plaats, dan mag je de batterij eruit halen.

 

Interessante lectuur hierover: hier, hier en hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn laptop niet gebruik sluit ik hem altijd volledig af, geen slaapstand dus.

 

Adapter zit ingeplugd, zo'n tweetal keer per 2 à 3 weken trek ik zijn batterij volledig leeg : tot hij aangeeft dat de 10% grens (laadtoestand) bereikt is.

 

Gebruik je hem langere tijd op een vaste plaats, dan mag je de batterij eruit halen.

 

Interessante lectuur hierover: hier, hier en hier.

Danku! Dit helpt heel veel. Vreemd genoeg vond ik nooit goede artikels als deze als ik zelf een google-search deed.

Nu nog uitvogelen hoe ik de batterij er uit moet halen!  :P  (Ik heb geen schroevendraaiers hier, en zonder zoiets krijg ik hem er niet uit)

Natuurlijk stuur ik de links die je me gegeven hebt ook naar mijn familie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.