Ga naar inhoud

Crash na opstart

kevinnnnnn

Aanbevolen berichten

Hey hey,

De laatste tijd heb ik onzettend veel problemen met mijn Acer laptop (!).

In de veilige modus kan ik perfect werken, en zelfs supersnel (logisch, whatever).

Start ik Vista echter in de 'normale' modus op, dan crasht hij enkele minuten na de opstart. Meer nog: nadat hij alle services en opstartprogramma's gestart heeft, geeft hij een freeze (zelden bluescreen).

Ik heb mijn processor al eens goed laten werken door enkele tests (mss dat hij heel het Vista gezever niet meer kon draaien), maar die tests zijn echter positief: ik heb sinds lange tijd mijn processor en koeling niet meer zo weten draaien :) Niet dat het abnormaal veel lawaai maakte dan anders, maar het is een hele tijd geleden dat ik mijn processor nog eens zware dingen heb laten doen...

2de diagnose was dat het mss wel mijn memory kon zijn...heb memtest gedraaid, en 5 passes laten doen. Geen enkele error.

Conclusie: memory werkt perfect en processor kan alles aan.

Ook veilige modus start perfect. Op basis hiervan denk ik dat ik mag stellen dat het probleem zich vooral softwarematig op de c-schijf afspeelt? Of moet ik nog andere zaken testen alvorens deze diagnose te stellen?

Niet onbelangrijk: alle geinstalleerde software tussen het laatste werkend punt en de crashes zijn verwijderd, echter zonder succes! PC is gecleaned geweest, inclusief register. Gescand op virussen tevergeefs...

Ik denk dat het een service of systeembestand betreft dat corrupt is. Waarsch een systeembestand dat Windows niet gebruikt in de veilige modus.

Nu is mijn vraag natuurlijk, wat kan er hier mis zijn en hoe kan ik te weten komen waardoor hij crasht? Mijn logboeks geven geen details over de freezes, daar ben ik dus niets mee...

Toch even zeggen: ik heb gen zin om te wachten tot Windows 7 officieel uitkomt, en nog minder om heel de boel te gaan formatteren...DIE HARD!:D

Thanks!

-Kevin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijns insziens is de oorzaak te wijten aan dat er bij het aanzetten van de PC, teveel programma's automatisch opstarten. Eens naar taakbeheer gaan, en daar eens kijken welke processen er allemaal draaien en hoeveel CPU gebruik in beslag genomen word.

Of voor alle zekerheid toch eens een hijackthis logje plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey kevin

zo te lezen weet je wel wat je doet

maar waarom geen back up maken en een schone instellatie van vista

volgens mij zit er een herstel partitie op je laptop zo niet dan de cd's gebruiken

is volgens mij de makkelijkste optie.

ps, dit is mijn mening weet niet hoe een ander er over denkt

mvg carp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woow amai, thanks voor je compliment, carpfever! :-)

Teveel programma's...dat betwijfel ik, aangezien hij niet meer dan anders draait. Ook cpu kracht gebruikt hij amper voor de crash en na het opstarten.

Ik heb inderdaad vandaag werk gemaakt om alles te backuppen, en om terug een vuile installatie van Acer erop te zetten, waarna ik alle Acerstuff verwijderd heb, om alzo een propere installatie te verkrijgen. :) Nu terug de basics installeren en dan ga ik inderdaad een backup aanmaken, zal zeker nuttig zijn voor in de toekomst!

Eerst dacht ik dat er een hardwarecrash zou gebeurd zijn en dat ik een nieuwe HD kon kopen. Heb echter mijn HD zijn health bekeken en dat zag er super uit (0% beschadigd). Mijn conclusie is dus dat het eerder een softwarematige crash geweest zal zijn door een stoot ofzo, waardoor een deel van de opstartbestanden corrupt zijn geraakt, waardoor Vista freezed, wat ook een goede verklaring is waarom er geen bluescreens kwamen, denk ik?

Anyway, thanks all! :-)

-Kevin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey carpfever,

Het was mijn bedoeling mijn vorige post over te laten komen dat ik Vista terug heb geïnstalleerd, maar kwam blijkbaar niet echt over? :)

Anyway, dan nu ff duidelijk zeggen dat ik idd Vista opnieuw geïnstalleerd heb, en het werkt zonder freezes! Softwarematige HDcrash vermoed ik dus! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.