Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik (bijvoorbeeld) een afbeelding wil bekijken/openen komen er diverse programma's naar voren, waaronder enkele die ik echt nooit gebruik. Hoe kan ik deze niet in aanmerking komende programma's verwijderen uit het (context)menu, zodat ik ze niet meer zie? Zonder dat ik deze programma's hoef te verwijderen.

Voorbeeld (Windows Media Center mag weg):

post-21159-0-04212900-1456690366_thumb.j

Geplaatst: (aangepast)

Helpt dit je verder Contextmenu's beheren

Eerlijk gezegd zou ik daar niet liggen aan klooien ,is toch juist handig hulp middel.

Mvg

aangepast door fcbbrugge
Geplaatst:

Hallo fcbrugge,

Dit lijkt inderdaad te zijn wat ik zocht. Zelf had ik al twee programma's gevonden (waaronder 'autoruns') die mij weinig vertrouwen gaven in een goede afloop. Ik ga het eens proberen met 'ShellExView'. In Firefox heb je de Menu Editor en ik vind het erg prettig als ik niet steeds allerlei dingen tegenkom die ik nooit gebruik. Alvast bedankt en ik laat nog wel weten hoe het gegaan is.

Geplaatst:

Het zal niet gaan lukken, ben ik bang. Ik heb beide programma's geprobeerd en ik zie héél erg veel dat ik niet ken en ik zie vrijwel niets dat ik wèl ken. En alles staat op "Uitgeschakeld", wat ik ook erg vreemd vind.

De dingen die ik zou willen uitschakelen staan niet in de lijst. Voorlopig kan ik mij beter neerleggen bi de status quo, denk ik.

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Hoi Leono,

Misschien wat laat maar beter laat dan nooit.

Maak voor alle zekerheid een herstelpunt aan, hoe je dat doet in Windows 7 lees je hier.

Neem deze handleiding eens door over het opruimen van het contextmenu.

aangepast door Dasle
Geplaatst:

Hallo Dasle,

Natuurlijk is uw advies goed bedoeld, maar de contextmenu-functie in de CCleaner is mij reeds erg lang bekend en daarmee gaat het dus in elk geval niet.

Geplaatst:

Hallo Dasle,

Wat in de afbeelding hierboven staat is slechts een voorbeeld. Ook in andere contextmenu's staat van alles dat ik liever zou verwijderen.

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.