Ga naar inhoud

speedtest resultaten slecht


pietervdb

Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste procedure eens uitgevoerd. Het is nog helemaal niet opgelost, het is zelfs erger geworden. Het internet is nog trager geworden en downloaden gaat nog trager. 0,26 Mbps en uploaden ook. 0,12 Mbps. Er moet echt iets grondig mis zijn, want deze snelheden zijn echt niet normaal. Enige tijd geleden is mijn laptop wel op de grond gevallen, kan dit er iets met te maken hebben of zit er toch nog ergens malware ofzo?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open het opdrachtprompt als administrator

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topic heropend op vraag van Pieter.

 

Zou het mogelijk zijn om mijn topic over: 'speedtest resultaten slecht'te heropenen, want het probleem is toch terug gekomen. Ik heb ondertussen de instellingen van mijn laptop gereset, maar toch blijft het probleem aanhouden. Wanneer ik mijn laptop rechtstreeks aansluit op de modem, dan werkt alles perfect (zelfs snelheid van 94 Mbps). Via wifi (uitgezonden door de modem van Telenet) kom ik maar aan een snelheid van 8 Mbps, terwijl de andere laptops gemakkelijk aan 50 komen. Is het mogelijk dat er een probleem aan mijn draadloze netwerkkaart is? (de stuurprogramma`s hiervan heb ik al geüpdatet)

Groetjes,

Pieter Van den Bussche

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat je de instellingen van de laptop hebt gereset.

Wat bedoel je daarmee en hoe heb je dat gedaan?

 

 

Kan je ook het merk, model en juiste type van de laptop eens opgeven?

 

 

Maak ook een speccy logje zoals hieronder uitgelegd.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn computer naar de fabrieksinstellingen teruggezet, maar wel met behoud van mijn persoonlijke bestanden. Ik heb dit gedaan via: Instellingen--> bijwerken en beveiliging--> systeemherstel. Dan start de computer opnieuw op met uitgebreide opstartmogelijkheden en dan heb ik op de optie gedrukt om mijn laptop te resetten naar fabrieksinstellingen met behoud van mijn persoonlijke bestanden.

 

Mijn laptop is een X-Book 14M59 GTX850 van het merk BTO.

 

Hier ook nog de link naar mijn hardware: http://speccy.piriform.com/results/wrLpx2FfLncs3hSm0K8gQrM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we bij BTO gaan kijken, vinden we voor jouw model laptop geen drivers voor windows 10.

Als we echter enkel kijken naar de wifi drivers, is er wel een driver voor jouw model adapter voor windows 10

Ik zou het toch proberen met de wifi driver voor win 10.

Download dus het bestand Wireless_18.33.0_PROSet64_Win10.exe en sla het op.

Ga naar het bestand en dubbelklik er op om de installatie te starten.

Volg verder de instructies van de installatieprocedure.

 

Herstart de pc na de installatie en kijk of het iets heeft veranderd aan de snelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.