Ga naar inhoud

speedtest resultaten slecht

pietervdb

Aanbevolen berichten

Ik heb de nieuwe driver eens geïnstalleerd, maar de resultaten blijven vrij pover, downloadspeed 8,37 en vooral de uploadspeed is echt slecht:  0,32.

Nog even een bijkomend vraagje: wat is het verschil tussen de Intel ® Dual Band Wireless-AC 7260 en de Killer e2200 Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30)? Is het mogelijk dat er met die Killer iets mis is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil wordt al duidelijk gemaakt in de naam.

De Intel ® Dual Band Wireless-AC 7260 is een netwerkadapter voor draadloze verbinding.

De Killer e2200 Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) is een netwerkadapter voor bekabelde verbinding.

Als er met de Killer iets mis is, heeft dat normaal geen invloed op de draadloze verbinding.

Je kan wel eens testen of de killer goed werkt.

Maak eens een bekabelde verbinding met de modem, schakel de wifi uit op de laptop en kijk welke snelheid je dan haalt.

Doe ook eens een snelheidstest met andere toestellen op de wifi en plaats het resultaat in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oké bedankt!! Ik heb eens rechtstreeks aan de modem aangesloten en dan werkt alles perfect, download speed dan bijna 100 Mbps. Ik heb ook eens uitgetest wanneer ik naast de kast van de modem ga staan en dan de wifi eens uittest, dan haal ik een downloaad speed van 44 Mbps, maar vroeger haalde ik dit boven ook, want dan ging downloaden en uploaden moeiteloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk gaat de snelheid al achteruit als je naar de ruimte naast de modem gaat. De modem staat centraal opgesteld in de gang (ongeveer in het midden van het huis). Er staan wel muren tussen de modem en de laptop, maar vroeger vormde dit helemaal geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download inSSIDer

Klik op de blauwe knop met download now.

De download start automatissch na enkele seconden.

Installeer InSSider en start het programma op.
Klik dan op de tab Networks
Maak hiervan een afbeelding en voeg deze toe als bijlage aan je volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.
Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.