Ga naar inhoud

[OPGELOST] antivirus programma's

Gast amverbeem

Aanbevolen berichten

Bij de aanschaf van mijn computer was naast Windows Beviligingscentrum/

Windows Firewall ook het programma AVG Spyware geïnstalleerd. Tevens heb ik een Norman licentie tot oktober 2009. AVG loopt een dezer dagen af. Ik vraag me af: Ben ik overbeveiligd? In hoeverre heeft verlenging van de AVG licentie zin? Wie wil mij advies geven! Alvast viendelijk bedankt!

Adri.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de aanschaf van mijn computer was naast Windows Beviligingscentrum/Windows Firewall ook het programma AVG Spyware geïnstalleerd. Tevens heb ik een Norman licentie tot oktober 2009.
Je zegt het zelf, het gaat hier om AVG Spyware (niet om de AVG Antivirus). En je Norman lijkt me wel duidelijk een antivirusscanner te zijn. Of heeft die ook een ingebouwde spywarescanner aan boord ? Indien niet, kunnen/moeten deze twee zeker naast elkaar gebruikt worden.

En nog even een tip : die Windows Firewall is het absolute minimum. Om een optimale beveiliging te hebben, zou ik die zeker vervangen door een andere firewall (en dat kan zelfs gratis met o.m. ZoneAlarm, Commodo, e.d.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Skape. Sorry dat ik wat laat reageer, maar bij deze bijzonder bedankt. Ik heb AVG afgesloten en ZoneAlarm geïnstalleerd. Wel krijg ik om de haverklap meldingen van ZoneAlarm om bepaalde updates al/ dan niet toe te laten en daarbij de vermelding:"not Not Availeble in ZoneAlarm". Komt je dit bekend voor? Wil je me nog en keer van advies dienen. (ik heb mij overigens direct als lid aangemeld.

Groetjes, Adri.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet de vraag die ZoneAlarm telkens stelt als er een nieuw programma toelating vraagt om verbinding te maken ? Bij de meeste firewalls moet je zelf "aanleren" wat mag en niet mag. Dit lijkt me hier het geval te zijn. Heb zelf geen ZoneAlarm, dus kan je geen 100 % uitsluitsel geven. Misschien zijn er hier andere forumgebruikers die dat wel kunnen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.