Ga naar inhoud

harde schijf partitioneren

spike666

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik wil mijn harde schijf (596.17gb) opsplitsen in 2 gelijke delen.

1st belangrijkste vraag: kan dit zonder gegevensverlies?

2de: hoe?

computerbeheer zegt:

De harde schijf heeft reeds partities:

herstelpartitie:          11.72 gb

system reserved:     100mb

c:                              584.35gb

de c: wil ik opsplitsen: als ik in computerbeheer rechtermuisknopklik op c: en dan volume verkleinen:

zou ik slechts 266mb beschikbaar hebben om te verkleinen terwijl er van de c: maar 166gb in gebruik zijn (dus 417b vrij)

weet iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, nu is ook de vrije ruimte zichtbaar.

Je kan aan de slag met AOMEI Partition Assistant Standard Edition Free: het splitsen je C-partitie waardoor je een extra partitie creëert.

Wil je het 100% veilig houden, maak dan eerst een image - en bijhorend opstartmedium - van je huidige systeem ... er zijn meerdere mogelijkheden hiervoor, bijvoorbeeld Macrium Reflect Free, EaseUS Todo Backup Free of Paragon Backup & Recovery 14 Free Edition .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een image is een gecomprimeerde kopie van je volledige harde schijf, die je stockeert op een externe harde schijf ... je kan dan later eventueel één of meerdere partities (tot de volledige harde schijf) terugplaatsen, daarvoor heb je een opstartmedium nodig en de eerder opgeslagen image.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, besluit ik dat het probleem opgelost is en wordt het topic afgesloten ... mocht je het topic willen heropenen, stuur dan eventjes een privébericht naar mij of naar één van de andere teamleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.