Ga naar inhoud

invulsjabloon voor standaard brief maken

Gast carocaatje

Aanbevolen berichten

Gast carocaatje

Voor mijn werkgemak zou ik graag onze standaardbrief als sjabloon willen maken. In mijn hoofd zie ik het voor me dat je dan alleen de verplichte velden invult en in de rest van het document bijv. niet meer door een per ongeluk geplaatste enter de boel verschuift. Ook zou het leuk zijn als elke keer de brief van een oplopend uniek nummer wordt voorzien. De gemaakte brief sla je op onder het briefnummer.

Ik heb geen idee of dit in een van de MS office programma's kan??

Wie helpt mij op weg? Alvast bedankt! Carocaatje:pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan vrij eenvoudig door een standaardbief te openen en hierin alles wat geen standaardtekst is uit te verwijderen. Sla dit bestand op als documentsjabloon dit is met de extensie .dot in plaats van .doc.in word.

Hierna kan je in word kiezen voor Bestand, Nieuw en daar zul je het sjabloon kunnen gaan dubbelklikken.

Voor die autonummering zal je eens moeten zoeken met invoervelden, hierbij de optie autoinhoud ofzo heb je nodig.

Enfin, ik raad je aan om hier wat mee te spelen en post hier dan gerust nog eens je probleem, dan help ik je wel verder.

Met weke office werk je trouwens?

Groeten Jupi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast carocaatje

bedankt voor de reacties! ik ga er inderdaad mee stoeien. thuis heb ik een vers office pakket maar op't wer uit het jaar kruik (97). maar het komt vast goed nu ik op weg geholpen ben! nu de tijd nog vinden er iets mee te doen!

nogmaals bedankt! carocaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.