Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

 

 

Werken met die compatibiliteitsmodus levert ook niets op. Ik heb geprobeerd met Windows 7 (dat was de versie waarop de printer tot in december 2015 correct werkte),

 

 

Ik heb even een Windows 10 pc erbij genomen, je zou de installatie moeten uitvoeren vanuit compatibiliteitsproblemen oplossen. Had je dat al geprobeerd?

Je dient dus wel alles van je printer te verwijderen en printer loskoppelen en dan de installatie opnieuw uit voeren.

 

Rechtsklikken op het gedownload bestand en dan kies je dus compatibiliteitsproblemen oplossen.

 

post-9560-0-30644100-1458244026_thumb.pn

 

Dan kies je problemen met programma oplossen.

 

post-9560-0-07570600-1458244048_thumb.pn

 

 

Kies hier de eerste optie.

 

post-9560-0-80019100-1458244061_thumb.pn

 

 

Selecteer nu eens Windows 8.

 

post-9560-0-01893800-1458244285_thumb.pn

Geplaatst:

Hallo clarkie,

 

Heel erg bedankt om te helpen zoeken naar een oplossing voor mijn probleem.

Helaas heb ik de printer niet aan de praat gekregen met de procedure die je beschrijft.

 

Ik geef even de verschillende stappen die ik onderneem (misschien doe ik iets verkeerd).

 

1) Alles van de printer verwijderen. Ik ga dus naar Configuratiescherm > Apparaten en printers; daar rechtsklik ik op de pcl6-printer, waarna ik kies voor Apparaat verwijderen.

 

2) Daarna voer ik de procedure uit die je beschrijft: rechtsklikken op het installatiebestand; daarna de stappen doorlopen.

Uiteindelijk is er een melding dat de compatibiliteitsproblemen zijn opgelost.

 

3) Ik neem aan dat ik daarna mag dubbelklikken op het installatiebestand om de driver te installeren.

Kort na het begin van de installatie krijg ik de keuze tussen drie mogelijkheden; ik kies voor USB-modus: Plug-and-Play.

post-35984-0-15948600-1458319193_thumb.j

 

4) In het begin van de installatie is de printer nog uitgeschakeld, maar wat later wordt gevraagd om hem in te schakelen.

Daarna gaat de installatie automatisch verder (duurt enkele minuten).

 

5) Ik sluit uiteindelijk het installatieproces af en ik start de computer opnieuw op.

Als ik daarna bij de Apparaten en printers ga kijken, heb ik nu opeens drie HP-printers:

post-35984-0-25353600-1458319336_thumb.j

 

Die drie printers zijn:

a) HP LaserJet P2055d (niet actief, ondanks het feit dat mijn printer is ingeschakeld).

B) HP Universal Printing PCL 6 (niet actief, ondanks het feit dat mijn printer is ingeschakeld).

c) Onbekend apparaat (met verzoek tot apparaatdescriptie). Dat lijkt mijn printer te zijn, maar ik kan er niet mee printen.

 

6) Maar: als ik mijn printer weer uitschakel en inschakel, hou ik van die drie printers ééntje over: HP Universal Printing PCL 6 (die ook 'actief' is als mijn printer is ingeschakeld).

 

7) Als ik vervolgens een bestand met die printer wil afdrukken, krijg ik het volgende scherm:

post-35984-0-79075400-1458319697_thumb.j

 

Ik weet niet wat ik hiermee moet doen. Het lijkt alsof ik een printer moet kiezen, maar hoe?

Hoe dan ook: dit schermpje krijg ik niet meer weg (zelfs niet door mijn printer uit te schakelen).

De enige optie is om mijn computer volledig opnieuw op te starten.

Afdrukken is ook in het geheel niet mogelijk: ik geraak niet verder dan dat schermpje van hierboven.

 

Voilà, dat is dus de huidige toestand.

Nog geen oplossing, maar hopelijk zijn we een stapje dichterbij?

 

Beste groeten,

 

jd027

Geplaatst:

Dag clarkie,

 

Meteen na het heropstarten ziet het venster Apparaten en printers eruit als hieronder.

Hier is de printer niet ingeschakeld; als ik hem inschakel, is de enige verandering dat het icoontje van de printer niet meer in de huidige grijswaarden staat.

 

post-35984-0-01787600-1458327545_thumb.j

 

Beste groeten,

 

jd027

Geplaatst:

Open nu eens het programma kladblok, typ er bijvoorbeeld "test" , ga dan naar bestand en klik op afdrukken...

Maak vanaf nu van ieder scherm dat je krijgt een printscreen en plaats dat in je volgend bericht.

Geplaatst:

Hallo,

 

Dit levert het volgende resultaat op:

 

Eerste scherm: het scherm waarop ik de printer moet kiezen en het printen moet bevestigen:

post-35984-0-58658000-1458381966.jpg

 

Tweede scherm: het scherm waarop ik een HP-printer moet kiezen, maar waarop ik niet verder kan. Onder dat schermp (hier links) blijkt ook een afdrukschermpje te zitten:

post-35984-0-55385100-1458382093_thumb.j

 

Daarna kan ik niet meer verder, maar als ik op het vorige scherm klik op 'Printeradres invoeren', zou ik in principe iets kunnen invullen (maar wat?):

post-35984-0-56182400-1458382163.jpg

 

Groeten,

 

jd027

Geplaatst:

je gebruikt de printer toch enkel op 1 computer via USB- kabel?

 

In bericht 22 bij afbeelding 1 heb je voor USB modus gekozen, in deze handleiding staat die mogelijkheid er echter niet bij.

Als ik de tekst in deze handleiding (blz. 22) goed begrijp zou je misschien eens traditionele modus moeten gebruiken.

Geplaatst:

Hallo,

 

Ja, ik gebruik de printer enkel op één computer via USB.

 

Ik heb de printer opnieuw gedeïnstalleerd en de hele procedure doorlopen om hem in de 'traditionele modus' te installeren.

 

Bij de installatie kom ik terecht op het onderstaande schermpje:

post-35984-0-67639600-1458411549_thumb.j

 

Als ik hier kies voor 'Mijn printer is iets ouder...', weet ik daarna niet hoe het verder moet.

Als ik kies voor 'Een lokale printer toevoegen met handmatige instellingen', geraak ik wel doorheen een procedure. In die procedure moet ik op een bepaald moment voor de printerpoort kiezen; ik neem hier dan wel USB (en niet LPT1).

 

Als ik na de installatie van de driver de printer inschakel, wordt hij herkend en geïnstalleerd (er wordt zelfs vermeld dat 'HP LaserJet 2055d' wordt geïnstalleerd - inderdaad mijn model van printer).

 

Maar daarna loopt het weer fout.

Als ik iets probeer te printen, gaat er de eerste keer gewoon een blad doorheen de printer (maar er is niets afgedrukt).

De tweede keer krijg ik weer de fout 49 Err 3D90A44.

 

Maar de installatie lukt dus wel 'beter', in die zin dat ik niet meer dat blokkerende scherm 'Selecteer de HP-printer die u wenst te gebruiken' krijg.

 

Groeten,

 

jd027

Geplaatst:

 

De tweede keer krijg ik weer de fout 49 Err 3D90A44.

 

 

In onderstaande link nog soortgelijke problemen.

 

http://h30434.www3.hp.com/t5/Inkjet-Printing/49-err-3d90a44/td-p/4921953

 

 

Maar je hebt in bericht 1 vermeld dat het om de printer HP Laserjet 2055d gaat.

Vanaf bericht 2 zijn we echter gaan verder zoeken op HP Laserjet P2055d en ik vraag me af of we het dan nog over dezelfde printer hebben.

 

Er is een firmware beschikbaar voor de P2005d, zie deze link.

 

Echter als jouw printer een 2055 behoort tot de series 2000 in deze lijst werkt hij niet in Windows 10 vrees ik.

De printer P2055 dan weer wel.

 

 

post-9560-0-62107800-1458416532_thumb.pn

 

 

post-9560-0-45566900-1458416543_thumb.pn

Geplaatst:

Hallo,

 

Mijn printer is wel degelijk een HP LaserJet P2055d (sorry voor de vergeten P in mijn bericht 1).

 

Zou ik dan die firmware-update moeten uitvoeren?

Maar onder Installation instructions staat er dat de P2050-software moet zijn geïnstalleerd.

Is die bij mij echter correct geïnstalleerd? Ik kan de originele software onder Windows 10 immers niet (meer) installeren...

 

De link naar de soortgelijke problemen die je geeft, ken ik (de laatste post is van mij).

Ik heb over mijn probleem ook een nieuwe post aangemaakt op dat forum: http://h30434.www3.hp.com/t5/LaserJet-Printing/Windows-10-uninstalls-printer-reinstallation-fails/m-p/5545557

Er heeft echter nog niemand gereageerd...

 

Groeten,

 

jd027

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.