Ga naar inhoud

Cellen optellen als ze allemaal zijn ingevuld

wardvdv

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb geprobeerd hier zelf antwoord op te vinden, maar het lukt me niet, dus graag jullie hulp! Ik wil in een groot Excel bestand, drie cellen bij elkaar optellen (L1, U1 en AF1), maar alleen als één van deze drie (of meer) is ingevuld. Met mijn huidige regel =SOM(L1+U1+AF1) telt ie het keurig op, maar geeft ie ook "0,00" als waarde als in alle drie deze cellen niks in ingevuld, en dat wil ik niet. Indien alle drie leeg zijn, moet ook de totalenkolom leeg blijven. Iemand een suggestie?

Dank!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plongske, dat zag ik, vandaar mijn reactie.

Jouw oplossing is niet fout, maar stel (in het imaginaire geval) dat de gebruiker in alle cellen tekst invoert in plaats van getallen, dan is de uitkomst toch nog een 0, terwijl de vragensteller helemaal niets wil zien verschijnen. Ik weet het, het is discussie in de marge, want als je in plaats van de cellen blanco te laten er nullen invult, dan geeft de aantal-formule ook een nul als uitkomst, omdat nul voor die functie ook een getal is. Alles heeft zo zijn voor- en nadelen.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.