Ga naar inhoud

Te snel abonnement voor mijn max. snelheid?

nvjojo

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb een abonnement bij Ziggo die nu verhoogd is naar 150mbits/s. Via de sites van internetproviders en speedtest.net krijg ik verschillende informatie door wat betreft mijn snelheid (download, upload):

XS4All: 100mbit/s, 22mbit/s

online.nl: 50mb/s, 5mb/s

Telfort: 80mb/s, 8mb/s

Tele2: 100mb/s

Ziggo speedtest: 32,66mbps, 6.87mbps

speedtest.net: 36.07mbps, 12.10mbps

Ik vroeg me af, wat is aan de hand van deze informatie nou ongeveer mijn maximaal haalbare snelheid? En als dit maximum rond de 36mbps ligt (de meting van speedtests), is mijn abonnement van 150mbits/s dan niet veel te overdreven? Surf ik niet met dezelfde snelheid als ik een verbinding van 40mbps heb?

Tnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je snelheid niet haalt dan kan het zijn dat je nog een oude versie modem hebt.

Bovendien kan je deze snelheid alleen halen met netwerkkabel.

Draadloos verlies je een deel van de snelheid.

Bijvoorbeeld mijn geval draadloos:

Abonnement 100 Mbps = 93,97 Mbps en ping van 21 ms en getest met Ziggo speedtest.

Welke modem type hebt je?

Bijvoorbeeld Ubee EVW3200 / 320B wifi-modem

Deze modem kan maximaal 200 Mbps halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind Technicolor TC7200 wel een rare toestel maar het is wel van de nieuwste trends.

Vreemd kan je bij dergelijk router niet kiezen tussen 2.4 en 5 GHz wat normaal gezien gebruikelijk is.

Het maximaal download bij dergelijke toestellen is 300 Mbps (draadloos) doch dat moet je wel verdelen met meerdere computer enz.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.