Ga naar inhoud

Tijdens zoeken naar udates in win 7 krijg ik plots zwart scherm

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Heb een nieuwe installatie gedaan van mijn win 7, nu was alles proper geïnstalleerd en ben ik begonnen met het zoeken naar updates. Dit ging in het begin vrij goed, met iedere keer zo'n 8 tot 10 updates die hij vond. Achter de sp1 update blijft hij maar zoeken naar update, geregeld ging de computer in de stand-by modus en schudde ik hem even wakker met de muis, steeds met succes. Tot de laatste maal dat ik weer een zwart scherm kreeg, ik dacht hij is terug in de stand-by modus gegaan, maar toen ik met de muis schudde, kreeg ik geen beeld, de computer draaide wel nog normaal.

Heb toen op het toetsenbord even getikt, omdat ik dacht dat mijn batterijen van de muis leeg waren. Maar ook dit hielp niet. Heb toen de pc gereset, hij start wel op maar mijn monitor geeft aan dat er geen signaal is. Ik heb dit probleem al vaker gehad, vandaar ook de nieuwe installatie van win7. 

Kan iemand mij hierbij helpen aub?

Geplaatst: (aangepast)

Als installatie of update doet moet je altijd zorgen dat de laptop de stroomkabel is aangesloten.

Is Windows 7 legaal want dat kan ook de oorzaak zijn.

Ben je misschien van plan om Windows 10 te installeren en dan kan je best doen meteen na installatie van Windows 7

Je zegt dat je nieuwe Windows 7 installatie gedaan.

Is dat met recovery of DVD?

Het kan altijd zijn dat de harddisk stuk of aan het verslijten is

aangepast door stegisoft
Geplaatst:

Bedankt voor je reply...

Het betreft een desktop, de stroom was in orde. Het is legale software, heb hem geïnstalleerd met de dvd die ik gekocht heb. 

Ik was wel van plan om Windows 10 erop te zetten, maar ik moest eerst de updates binnenhalen voor ik de gratis update kan doen.

Nee, je moet helemaal geen update doen van Windows 7 want Windows 10 kijk alleen of het legaal is.

Ik heb onlangs ook zo gedaan.

Wel slaapstand!!

Je bedoeld waarschijnlijk batterij van de moederbord zelf.

aangepast door stegisoft
Geplaatst:

Ah, ok van die Windows 10 wist ik niet... Batterij van het moederbord is in orde. Het rare is dat ik de pc opzet, draait alles en als ik op de led's van mijn moederbord mag afgaan zijn er geen hardware problemen, maar mijn monitor krijgt geen signaal.

Waarschijnlijk schijf controle van Windows zelf en dat is minder betrouwbaar.

Nota: het kan altijd dat er een minder goede driver zoals videokaart driver werd geüpdatet.

Kan je in veilig modus naar veilig modus en daar herstelpunt terug zetten?

Kijk eerst of de kabels van de monitor goed vast zit.

aangepast door stegisoft
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.