Ga naar inhoud

welke formule?

anske

Aanbevolen berichten

Ik kom er niet uit met een formule. Zou iemand mij even willen helpen? Ik ben pas eigenlijk voor het eerst gaan werken met Excel. Ik heb een klein verhuurbedrijfje en ik ben het overzicht zo nu en dan kwijt. Vandaar bijgevoegde excelsheet waarin ik hoop, per datum te zien wat er verstuurd moet worden (daarvoor heb ik de koppeling bij 1 omschreven nodig) en dat als er een klant belt, ik direct kan zien of ik materiaal beschikbaar heb (daarvoor heb ik koppeling bij 2 omschreven nodig)

1 Als Nx op tabblad klanten gelijk is aan 2x op tablad verzenden, dan moet Nx in tabblad klanten gekopieerd worden naar het tablad verzenden.
De naam (Bx op tablad klanten) moet onder de juiste datum komen te staan in het tablad verzenden. 

2 Als 0x op tabblad klanten gelijk is aan 2x op tablad verzenden, dan moet er in 5x op tabblad beschikbaarheid,  Jx op tab klanten bijgeteld worden.

NB.  x staat voor ergens in die rij of kollom. Nx kan dus N8 zijn, maar ook N16

(naast 1 en 2 moeten er nog een paar koppelingen in, maar deze zijn eigenlijk allemaal hetzelfde, alleen dan op andere plekken, als ik 1 en 2 weet, dan weet ik waarschijnlijk de rest ook)

Het is een hele puzzel, ik hoop zo dat iemand mij kan helpen!

klantendatabase_verhuurschema.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt op dat je je vraag op meerdere fora post, lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander zijn van het gelijktijdig posten van vragen op meerdere fora.

Nu is het uiteraard onze grootste bezorgdheid dat jij zo snel mogelijk tot een oplossing komt, daarom gaat dit topic "on hold" zodat jij je ten volle kan concentreren op de vragen / tips op het andere forum.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.