Ga naar inhoud

Outlook 2010 problemen met verzenden afbeeldingen

Cil

Aanbevolen berichten

Goedenavond. 
Ik gebruik Outlook 2010 en merk dat ik Psp lesuitwerkingen welke via de mail verzonden worden, niet goed doorkomen. De afbeelding wordt verkleind, zodat de ontvanger deze niet goed kan zien. Ik heb gister een test gedaan om dezelfde afbeelding te versturen via Office365 en daar zijn er geen problemen. Ik lees overal over Outlook om afbeeldingen te comprimeren maar nergens kan ik een instelling vinden om de originele afbeelding mee te zenden. Zo had ik een afbeeldingen van 370x370 px en deze werd in Outlook verzonden als 245x245 pixels. Ook als ik later bij verzonden mail deze afbeelding weer zelf opsla is hij klein (245x245). Wie kan mij een tip geven over de instelling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier gisteren mee aan het spelen geweest naar aanleiding van jouw vraag.

Het gaat om de dpi (resolutie) van de  afbeelding. Wanneer de dpi 96 is, worden de afmetingen niet aangepast.

Wanneer de dpi hoger of lager is dan 96 dpi, dan worden de afmetingen van ingevoegde afbeeldingen wel aangepast.

Google eens op outlook 2010 do not resize inserted images

Dit vond ik een redelijk duidelijke webpagina over jouw probleem: http://www.howto-outlook.com/faq/unsharpimages.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.