Ga naar inhoud

video importeren lukt niet meer

vxvk

Aanbevolen berichten

Ik heb met een videocamera heel veel videofilmpjes geïmporteerd. Mijn eigen videocamera was stuk en ik heb via marktplaats een andere camera gekocht. Die heb ik natuurlijk thuis meteen geprobeerd op mijn notebook met Windows Vista. Alles werkte. Nu krijg ik het niet meer voor elkaar. Mijn notebook ziet de camera niet meer. Ik heb intussen al van alles geprobeerd maar niets werkt. Ik heb nog een oud notebook met windows 2000. Daarop heb ik de software geïnstalleerd en daarop werkt alles wel. Alleen is die computer nogal oud en de film komt niet zo goed over. Het ligt dus niet aan de camera. Maar hoe is het mogelijk dat mijn computer van de ene op de andere dag de camera niet meer herkent. Ik heb ook al de drivers opnieuw geïnstalleerd. Het gaat om de ieee kabel. (firewire) Weet iemand raad. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een aanvulling: ik heb mijn notebook weer gecontroleerd met een andere combinatie. Het lijkt erop dat de poort plotseling niet meer functioneert. Bij apparaatbeheer staat dat het apparaat correct functioneert. Ik heb nu ook een kabel aangeschaft die van firewire naar usb gaat. Maar ook dat functioneert niet.

Heeft iemand een idee hoe ik die poort weer aan de praat kan krijgen? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

De poort functioneerde inderdaad niet meer. En de kabel van firewire naar usb deed het ook niet. Die heb ik nu dus over. Als iemand zo'n kabel wil hebben, kan hij hem krijgen. Ik heb intussen wel een andere oplossing gevonden. Wie weet, hebben anderen er ook wat aan. Ik heb een pci kaart gekocht. Dan moet je natuurlijk wel zo'n ingang hebben in je pc. Gelukkig heb ik die nog in mijn vista notebook. Ook in de andere oude pc die ik heb zit zo'n opening en trouwens ook een firewirepoort. Ik moest natuurlijk wel even in mijn gebruiksaanwijzing kijken hoe groot de kaart mocht zijn. Maar dat is een kwestie van even goed opletten. Maar nu kan ik dus wel weer mijn video's importeren. De kaarten zijn niet goed koop, ruim 60 euro. Maar een andere pc is natuurlijk veel duurder. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.