Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ik heb een vraag over windows 10, een kennis van mij heeft 2 jaar geleden een pc gekocht met orgineel voor geinstalleerd windows 8 zij krijgt

bericht om de pc te update naar windows 10 maar dat druft ze niet want ze denkt dat ze windows 8 kwijt is, ik weet wel als je windows 10 erop zet dat  windows 10 na een maand windows 8 eraf gooit en dan ben je windows 8 wel kwijt, kunnen jullie vertellen wat je moet doe om windows 8 niet kwijt te raaken. :blush: :blush:

Geplaatst:

Hoi quinten39,

welkom op PC-Helpforum.be. :)

Je kan aan de slag met GWX Control Panel om Windows 10 van je PC te houden.

Hou er rekening mee dat Windows 8 sedert 12 januari 2016 niet meer wordt ondersteund: op dit moment ontvang jij dus geen (beveiligings)updates meer, het is dan ook de bedoeling dat je gaat upgraden naar Windows 8.1.

Windows 8.1 wordt nog tot 10 januari 2023 ondersteund.

Geplaatst:

ik heb even na gevraagt maar ze heeft windows 8.1 erop staan, nu heb ik begrepen dat je voor 29-07-2016 windows 10 erop moet zitten dan is het nog gratis

maar nu is mijn vraag als je de update doet blijf je dan altijd de voor geinstalleerd windows 8 behouden omdat windows 10 na een maand windows 8.1 verwijderd. :blush:

Geplaatst:

Windows voorziet de mogelijkheid om tot 30 dagen na het uitvoeren van de upgrade terug te keren naar de vorige Windowsversie, in jouw geval is dat dan Windows 8.1.

Wil je het 100% veilig houden maak dan eerst een image - en bijhorend opstartmedium - van je huidige systeem, eigenlijk zou je dit sowieso al moeten doen op regelmatige basis ... er zijn meerdere mogelijkheden hiervoor, bijvoorbeeld Macrium Reflect Free, EaseUS Todo Backup Free of Paragon Backup & Recovery 14 Free Edition .

Geplaatst:

Graag gedaan, succes ! :top:

Als je hierover geen vragen meer hebt, mag je dit topic afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Aangezien er geen reactie meer komt, besluiten we dat het probleem opgelost is en wordt het topic afgesloten ... mocht je het topic willen heropenen, stuur dan eventjes een privébericht met daarin een kleine toelichting.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.