Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg al mijn beschikbare netwerken wel te zien en hoe sterk ze binnenkomen. Maar kan er geen data mee uitwisselen....

Troubleshoot van Windows geeft aan dat er problemen zijn met netwerkprotocol...

Geplaatst:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst:

Stegisoft, bedankt voor het snelle antwoord! Maar ik heb mijn twijfels of het een hardwarematige fout is, ik heb namelijk dezelfde laptop en had er geen problemen mee...

Ik denk dat mijn moeder met de installatie iets verkeerd heeft gedaan...

 

Als jij zegt om Speccy toch uit te voeren, doe ik dit met plezier hoor...

Geplaatst:

Dat het voorheen wel gewerkt heeft en nu na de installatie van Windows 10 kan diverse oorzaken zijn. Vandaar de vraag naar het logbestand van Speccy. Zo kan stegisoft precies zien waar je de hulp op nodig hebt. Dus als je Speccy alsnog even wilt draaien zou dat welkom zijn.

Geplaatst: (aangepast)

Omdat de snapshot niet werkt, heb ik het maar als txt bijgevoegd...

 

Grts

 

PC Helpforum moderator bericht:
Serienummer verwijderd uit het speccy logje

speccy.txt

aangepast door kweezie wabbit
Serienummer verwijderd uit het speccy logje
Geplaatst: (aangepast)

Windows 10 heeft in principe draadloos driver voor uw laptop.

Blijkbaar is er iets misgelopen.

Er zijn 2 driver voor uw laptop broadcom en intel (het zijn wel vista driver doch in principe is dat geen probleem)

​Vermoedelijk is dat broadcom

 

Opgelet: het kan zijn dat uw moeder de internet heeft uitgeschakeld

Voor internet te activeren moet je op speciaal knop op toetsenbord klikken.

 

Het kan ook zijn dat de laatste virus update internet blokkeert.

 

Nota: hoe komt het dat je Windows 10 -> 32 bits hebt geïnstalleerd en niet 64 bits?

aangepast door stegisoft
Geplaatst:

Ik dacht dat mijn laptop de 64 bits niet aankon...

Mijn pc is zwaarder en daar heb ik de 64 opstaan...

 

Wat stel je voor? Moet ik eerst de driver van Intel downloaden? Ik denk intel, want er kleeft een sticker van Intel op mijn laptop...

Maar daar moet ik internet voor hebben...en die staat aan, want ik ontvang alle beschikbare draadloze netwerken. Ik kan zelfs mijn beveiligingssleutel ingeven maar hij geeft telkens "geen internet"...

Of moet ik eerst mijn anti-virus uitschakelen?

Geplaatst:
Er zijn 2 driver voor uw laptop broadcom en intel (het zijn wel vista driver doch in principe is dat geen probleem)

​Vermoedelijk is dat broadcom

Volgens het speccy logje heb je inderdaad de Intel® WiFi Link 5100 AGN en niet de broadcom.

Je kan de driver ook met een andere pc downloaden op een usb stick en zo op de laptop zetten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.