Ga naar inhoud

Netwerk - Draadloos Internet voor Macbook

Maikel S

Aanbevolen berichten

Een soort gelijke vraag zal al wel vaak gesteld zijn hier, en ik heb dan ook al enkele andere topics doorgelezen hier en op andere sites maar ik kom er toch nogniet uit. Dus ik hoop dat jullie mij hier kunnen helpen.

Ik heb hier internet via een modem en kabel naar de PC, dat werkt prima, zonder inlog gegevens of iets in die richting. Nu heb ik deze week een Macbook gekocht, en wil ik graag hier draadloos internet op genieten. Mijn pa had nog een Vigor2900G liggen, en daar moet dat mee kunnen. Als ik de Vigor aansluit tussen het modem en de PC, dan branden alle lampjes naar behoren (volgens het boekje), maar ik heb geen internet op mijn PC, nog de mogelijkheid draadloosnetwerk te kiezen op de Mac.

Nu zijn er allerlei settings mogelijk op de Vigor om hem te configuren, maar ik heb weinig tot geen benul welke ik hier moet kiezen. Het gaat om internet via Vodafone Vast (dit heb ik niet zelf aangevraagd, maar een vriend van me die nu op stage in buitenland is). Via de site van Vodafone werd ik ook niet veel wijzer, enkel informatie over draadloosnetwerk beveiligen doormiddel van een MAC adres, maar dat ging dan met een Router die je van hun hebt gekregen, en dat is hier dus niet het geval.

Op de PC werk ik met Vista, en als ik daar dan een draadloosnetwerk wil aanmaken, dan ziet hij geen device. Hij geeft wel aan dat er lokaal netwerk. In de PC zit gewoon een ingebouwde Marvell netwerk kaart die dus niet wireless is.

Dus waar moet ik beginnen? hoe moet ik die Vigor configuren of is dat niet eens nodig? Kortom; Help! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ben even naar de specificaties gaan kijken van die vigor2900G. Ik zie dat dit een HUB is, dus zal nooit lukken . Een HUB kent aan iedere PC hetzelfde IP adres toe. Een PC die draait onder Windows en een MAC maken namelijk gebruik van verschillende IP configuraties. Beste oplossing is er een router bij te halen, en geen hub te gebruiken. Waar ik wel aan twijfel. Je zal met de gewone PC en de MAC wel op internet kunnen surfen, maar of je beiden in hetzelfde netwerk gaat kunnen gebruiken, heb ik zeer grote twijfels.Je vader heeft inderdaad gelijk ,dat je hiermee nog een netwerkje kan maken, maar zal niet weten dat dit onmogelijk is met een gewone PC en een MAC. Je mag het hem dan ook niet kwalijk nemen, ik weet het ook nog niet zolang hoor.

Groetjes van swake

Link naar reactie
Delen op andere sites

vader heeft inderdaad gelijk ,dat je hiermee nog een netwerkje kan maken, maar zal niet weten dat dit onmogelijk is met een gewone PC en een MAC. Je mag het hem dan ook niet kwalijk nemen, ik weet het ook nog niet zolang hoor.

Groetjes van swake

Werkt hier toch van Leopard 10,5,6 naar winxp

je kan ook delen en dergelijke in mac.

schijven komen zichtbaar op je windows pc en visa versa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.