Ga naar inhoud

[OPGELOST] probleem

polleke2

Aanbevolen berichten

Dan is er wel iets heel degelijks mis met je PC , een ernstig virus zou ik zeggen.

Wanneer jij een PC aankoopt, of zelf in elkaar knutselt, je plaatst daar een harde schijf in, om je besturingssysteem te installeren, de primaire harde schijf heeft steeds als stationsletter C: en daar mag je aan doen wat je wil, je kan dat stationsletter nooit wijzigen, tenzij een virus het gedaan heeft.

Heb je een tweede harde schijf ingebouwd, je verdeelt die in partities, dan kun je elke paritie een letter geven. Met andere woorden als ik goed lees, jij zet de pc aan, en deze start op van de E: schijf. nog nooit geweten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@ Swake,

Kun je even heel duidelijk maken wat je bedoelt met opmerkingen hierboven. En dit is geen mogelijke virusbesmetting, dit is wel degelijk een ernstige virusbesmetting. De C: schijf of de bootschijf kan men nooit een ander stationsletter toewijzen. Je ziet toch duidelijk dat de C: naar E: gewijzigd werd.
Dan heb ik het over de opmerking van knightgangsta en jouw gezeur over die C-schijf. Natuurlijk kan dat het gevolg zijn van een virusbesmetting, maar TS geeft daar een (al dan niet aanvaardbare) uitleg voor. Je moet eens leren om wat minder theoretische bespiegelingen neer te pennen en wat meer actieve oplossingen aan te bieden. Je hebt ongetwijfeld een pak kennis in huis ... maar op een forum gaat het vooral om nuttige kennis en om "actie" waarmee TS'ers geholpen worden. We zijn inmiddels 5 berichten verder en polleke2 heeft nog niets anders gedaan dan op je vragen geantwoord i.p.v. een logje te maken en daarmee (eventueel) een inzicht te geven in wat er is misgelopen. Geen garantie op succes ... maar zeker meer kans dan al dat gewauwel :s

En voor alle duidelijkheid : dit is niet het enige topic waarin die "algemene beschouwingen" compleet nutteloos zijn. Maar ik ben een groot voorstander van de vrije meningsuiting ... dus ga rustig je gang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Swake,

Dan heb ik het over de opmerking van knightgangsta en jouw gezeur over die C-schijf. Natuurlijk kan dat het gevolg zijn van een virusbesmetting, maar TS geeft daar een (al dan niet aanvaardbare) uitleg voor. Je moet eens leren om wat minder theoretische bespiegelingen neer te pennen en wat meer actieve oplossingen aan te bieden. Je hebt ongetwijfeld een pak kennis in huis ... maar op een forum gaat het vooral om nuttige kennis en om "actie" waarmee TS'ers geholpen worden. We zijn inmiddels 5 berichten verder en polleke2 heeft nog niets anders gedaan dan op je vragen geantwoord i.p.v. een logje te maken en daarmee (eventueel) een inzicht te geven in wat er is misgelopen. Geen garantie op succes ... maar zeker meer kans dan al dat gewauwel :s

En voor alle duidelijkheid : dit is niet het enige topic waarin die "algemene beschouwingen" compleet nutteloos zijn. Maar ik ben een groot voorstander van de vrije meningsuiting ... dus ga rustig je gang.

lol ik dacht net hetzelfde :P

maar ik durfde dat wel niet zeggen

kep al opmerking gehad omdat ik het woord zuigde gebruikte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, zal hier een actieve oplossing aanbieden

Een antivirus boot-CD aanmaken en hiermee de PC opstarten, en hiermee erst de PC scannen. En pas daarna een HJT aanmaken.

Zou ik ook graag eens weten van polleke2 of hij die PC tweedehands gekocht heeft. Ik denk van wel, en verkoper zal eerst alles gewist hebben, wat maar normaal is. Als de PC tweedehands gekocht is, niet verschieten welk antwoord ik dan ga neerpennen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.