Ga naar inhoud

[OPGELOST] probleem

polleke2

Aanbevolen berichten

Ok, zal hier een actieve oplossing aanbieden

Een antivirus boot-CD aanmaken en hiermee de PC opstarten, en hiermee erst de PC scannen. En pas daarna een HJT aanmaken.

Weer zo'n goed voorbeeld hoe het niet moet. Geloof je nu echt dat de gemiddelde computergebruiker iets aan die uitleg heeft. Ofwel valt hij/zij achterover van het woord alleen al, ofwel gaat hij/zij op zoek in Google naar een uitleg en valt hij/zij opnieuw achterover ... dus is er eigenlijk maar één conclusie : intelligente uitleg, maar compleet onbruikbaar. Tenzij je natuurlijk stap-na-stap het maken van zo'n antivirus boot-CD zou uitleggen. Niet iedereen is immers zo slim als jij :s
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Weer zo'n goed voorbeeld hoe het niet moet. Geloof je nu echt dat de gemiddelde computergebruiker iets aan die uitleg heeft. Ofwel valt hij/zij achterover van het woord alleen al, ofwel gaat hij/zij op zoek in Google naar een uitleg en valt hij/zij opnieuw achterover ... dus is er eigenlijk maar één conclusie : intelligente uitleg, maar compleet onbruikbaar. Tenzij je natuurlijk stap-na-stap het maken van zo'n antivirus boot-CD zou uitleggen. Niet iedereen is immers zo slim als jij :s

die jonge krijgt wel veel kritiek van u :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kape

Tenzij je natuurlijk stap-na-stap het maken van zo'n antivirus boot-CD zou uitleggen. Niet iedereen is immers zo slim als jij
Hoeveel stap-voor-stap handleidingen moet ik hier dan plaatsen?

De simpelste handleiding die ik hiervoor kan plaatsen is je virusscanner die op je computer geïnstalleerd is, even te openen, ergens in extra of opties (scheelt van het ene antivirus programma tot het andere) en dan ergens te gaan zoeken. Herstel cd of diskette aanmaken, voor in het geval de computer niet meer normaal zou opstarten. En wat heeft dat te maken met slim te zijn. Heeft enkel te maken met even de handleiding van je antivirus programma te raadplegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kape

Hoeveel stap-voor-stap handleidingen moet ik hier dan plaatsen?

De simpelste handleiding die ik hiervoor kan plaatsen is je virusscanner die op je computer geïnstalleerd is, even te openen, ergens in extra of opties (scheelt van het ene antivirus programma tot het andere) en dan ergens te gaan zoeken. Herstel cd of diskette aanmaken, voor in het geval de computer niet meer normaal zou opstarten. En wat heeft dat te maken met slim te zijn. Heeft enkel te maken met even de handleiding van je antivirus programma te raadplegen.

denk niet dat iemand dat doet :P

het is veel simpelder boot cd download :)

of op usb stickje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk niet dat iemand dat doet :P

het is veel simpelder boot cd download :)

of op usb stickje :)

Het is wel niet de bedoeling van een eenvoudige boot-cd aan te maken. Het is de bedoeling om een antivirus boot-cd aan te maken.

De oplossing van zo een antivirus boot-cd is dat deze gans de harde schijf scant (inclusief geheugen), zonder dat het besturingssysteem word opgestart. Worden er bootsectorvirussen gevonden zullen deze verwijdert worden, indien het virus reeds bekend is. Normaal word dit reeds bij geheugenscan vermeld.

Eens alle schijven en partities zijn gescand, PC normaal opstarten. Als de bootscan goed zijn werk geleverd heeft moet schijfstation C: zichtbaar zijn in verkenner, wat blijkbaar nu het geval niet is.

En dan kan er een HJT logje geplaatst worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel niet de bedoeling van een eenvoudige boot-cd aan te maken. Het is de bedoeling om een antivirus boot-cd aan te maken.

De oplossing van zo een antivirus boot-cd is dat deze gans de harde schijf scant (inclusief geheugen), zonder dat het besturingssysteem word opgestart. Worden er bootsectorvirussen gevonden zullen deze verwijdert worden, indien het virus reeds bekend is. Normaal word dit reeds bij geheugenscan vermeld.

Eens alle schijven en partities zijn gescand, PC normaal opstarten. Als de bootscan goed zijn werk geleverd heeft moet schijfstation C: zichtbaar zijn in verkenner, wat blijkbaar nu het geval niet is.

En dan kan er een HJT logje geplaatst worden.

ik vind dat een hoop moeite voor niks eigenlijk en nu zeg je zelf dat het niet eenvoudig is :D

een logje kan altijd aangemaakt worden zonder boot gedoe

en ik zit hier al lang en ik heb dat antivirus boot gedoe nog nooit gezien of gehoord

maar allemaal niet nodig het is opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.