Ga naar inhoud

Medion Laptop met zwart scherm.


Aanbevolen berichten

Zit met een groot probleem met mijn Medion laptop staat software Windows 10 pro op, kreeg eerst een melding Kritieke Fout Startmenu en Cortana werken niet. Nu Afmelden, heb dit een keer of wat gedaan, kom in een looping terecht, daarna ben ik op internet gaan zoeken met mijn ipad om naar oplossingen te zoeken, één oplossing heb ik geprobeerd namelijk de oplossing van een ene Jeroen, het is niet opgelost, daarna heb ik het volgende gedaan, ging naar taakbeheer, nieuwe taak, msconfig kom in het systeemconfiguratiemenu terecht, daarna heb ik i.p.v. normaal opstarten diagnostisch opstarten aangeklikt en opnieuw opgestart. Start op met Medion en daarna een zwart scherm, doet verder niets meer, wat ik ook doe met de diskdrive of de usb reageert helemaal niet, de Medion laptop werkt wel de lampjes branden. Wie weet hier de oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee ook zwart, het enigste waar ik nog beeld bij heb is als ik gelijk F10 met opstarten indruk, krijg ik de tekst please select boot device:

1. Windows Boot Manager (PO:ST1000LM014-1EJ164)

2. UEFI: IP6 Realtek PCIe FE Family Controller

3. UEFI; IP4 Realtek PCIe FE Family Controller

Enter Setup

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekend dat uw scherm niet stuk is.

 

Maar er is iets mis met uw harddisk of opstart bestanden.

Vooral eer we verder gaan moeten we eerst proberen uw bestanden een backup te maken.

 

Download ubuntu op een ander computer of laptop.

Brand de iso bestand op dvd of eventueel kies je voor usb-stick

Start de pc met dvd of usb-stick en kies voor live zonder te installeren.

Volgt de instructie en je komt in Windows achtige scherm en dan kan je uw bestanden veilig backup.

Nota: altijd bestanden kopiëren en plakken nooit knippen en plakken.

 

Als dat werkt betekend ook dat uw harddisk nog werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook geprobeerd, ziet de USB niet en de dvd hoor ik wel alleen gaat het hier ook niet verder, het is net alsof de software zegt "stop hier maar ga niet verder" wat ik ook al geschreven heb is dit is gebeurd bij het aanklikken van diagnostisch opstarten en daarna opnieuw opstarten. Denk wel dat het softwarematig is en dat het niet ligt aan de laptop zelf. Word hier best wel moedeloos van, hoop alsnog de laptop aan de praat te krijgen om Windows 10 pro opnieuw te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Heb ook Medion laptop.

In je afbeelding vier..wat staat er bij secure boot ?enabled of disable?Moet je disable zetten!!!

Afbeelding vijf staat hier PXE boot staat hier ook op disable!

Als je verandering aanbrengt in BIOS niet vergeten Safe en Exit te doen...kun je doen met F10!!!

Mvg

aangepast door fcbbrugge
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.