Ga naar inhoud

Hulp nodig met vervolgkeuzelijsten

Nyltiak

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik doe momenteel mijn stage in een universiteit in Madrid.

Ik heb de opdracht gekregen om een Excel-document te maken om alle leden van onze afdeling te volgen.

Mijn stagementor wil dus van alle collega's kunnen zien waar ze mee bezig zijn en hoelang ze bezig zijn met hun taken.

Daarom had ik eraan gedacht om een soort urenregistratie-document te maken.

Ik heb een database gemaakt met alle werknemers en hun functie. Ik wil er met verticaal zoeken voor zorgen dat vanaf het moment iemand zijn naam intikt, ook zijn functie tevoorschijn komt. Dit is me al gelukt.

Hierna zou ik met een keuzelijst de mogelijkheid geven aan de werknemers om makkelijk de taak uit te kiezen waaraan ze hebben gewerkt. (ik heb van iedereen een takenlijst gekregen, dus ik kan de lijst al aanvullen).

MAAR, ik vroeg me af of het mogelijk is om een andere keuzelijst aan te geven, afhankelijk van de functie? Bv. als iemand functie A heeft, krijgt de keuze om taak 1,2 en 3 aan te klikken. Maar als iemand functie B heeft, mag die enkel taken 4,5 en 6 kunnen aanklikken en dus niet 1,2 en 3 (want dat behoort niet tot zijn takenpakket.

VRAAG 2: Van bepaalde personen heb ik een lange takenlijst gekregen, met soms 20 taken. Dit lijkt me niet overzichtelijk om in een keuzelijst te plaatsen, is er nog een andere manier om mensen een keuze te laten maken?

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Bucky

Dit helpt me zeker al een heel eind verder! 

Heb je toevallig ook een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de keuzelijsten voor mensen met veel taken overzichtelijker kunnen zijn? 

Ik heb ook soms nogal lange taakomschrijvingen, die je niet altijd volledig kan lezen in je keuzelijst, tenzij je je kolom heel breed maakt, maar dat is ook geen mooi zicht vind ik. 

Nog een vraagje die in me opkomt, ik had graag de tabel gemaakt in de huisstijl van de school, maar ik vind niet zo makkelijk terug hoe ik de kleuren makkelijk kan aanpassen.

Bedankt voor je hulp alvast, je hebt ze zeker al op weg geholpen ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.