Ga naar inhoud

Inloggegevens automatisch aanvullen

Yoyo

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of ik op de correcte pagina ben, maar ik heb het volgende probleem:

Ik werk met Firefox browser.

Microsoft heeft zijn inlogpagina verandert (https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=12&ct=1410772176&rver=6.4.6456.0&wp=MBI_SSL_SHARED&wreply=https:%2F%2Fmail.live.com%2Fdefault.aspx&lc=1043&id=64855&mkt=nl-NL&cbcxt=mai)

waardoor -bij mij althans- het intikken van het e-mailadres (mijn hotmail mailadres) in Firefox niet meer automatisch aangevuld wordt.

Vroeger kon dit geregeld worden via de opties/privacy geschiedenisinstellingen van firefox, maar dit lukt mij niet meer. 

Kan iemand helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie,

Zie bijlagen.

Ik gebruik inderdaad Firefox 45.0.1 (bijlage 1)

Maar bij opties/beveiliging lukt het mij niet om de optie aanmelden voor websites onthouden aan te vinken.

Om dan toch noch iets te proberen: indien ik op 'opgeslagen aanmeldingen' klik (zie onderaan rechts op bijlage 2), en vervolgens -zie bijlage 3- de url van Outlook . com invul ( https://login.live.com/login.srf?wa=wsignin1.0&rpsnv=12&ct=1410772176&rver=6.4.6456.0&wp=MBI_SSL_SHARED&wreply=https:%2F%2Fmail.live.com%2Fdefault.aspx&lc=1043&id=64855&mkt=nl-NL&cbcxt=mai ), dan geraak ik ook niet verder dan dat...  :(

post-34497-0-01224100-1460034365_thumb.j

post-34497-0-14288300-1460034366_thumb.j

post-34497-0-33611400-1460034367_thumb.j

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen zoekterm ingeeft, staan er dan sites in de lijst?

neen

Zoek anders eens enkel op https://login.live.com

Geeft geen resultaat; de kader onder "De volgende aanmeldingen komen overeen met uw zoekopdracht:"blijft leeg. zie blijlage "4":

post-34497-0-08390600-1460189212_thumb.j

Je moet bij opties/privacy de optie altijd privénavigatiemodus gebruiken UITvinken

en  de optie zoek-en formuliergeschiedenis onthouden AANvinken

Helpt niet

Ook niet indien ik bij Opties/Privacy: Firefox zal: "Geschiedenis onthouden" selecteer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank, maar echt helpen deed dit niet.

Maar heb nu het volgende ontdekt:

1/

Als ik bij opties/privacy Firefox zal: "Geschiedenis onthouden" selecteer en daarna naar de optie/beveiliging pagina ga, dan kan ik daar nu wél "Aanmeldingen voor websites onthouden". Als ik vervolgens inlog bij login.live.com dan worden mijn inloggegevens (mailadres) onthouden, .... helaas echter ook het wachtwoord wat vroeger niet het geval was)!!! En dit vind ik toch onveilig, of niet?

Ik heb ook het volgende ontdekt:

2/

Veronderstel nu even dat ik nadat de logingegevens voor login.live.com heb kunnen opslaan, ik vanaf nu andere inloggegevens (op forum zoals deze bijvoorbeeld) niet wens op te slaan (maar toch deze van login.live.com bewaren), dan kan ik nu weer Firefox zal: "Aangepaste instellingen .." selecteren, waarbij ook "privénavigatiemodus" aangevinkt staat (Firefox zal dan weer automatisch heropstarten)

Nu komt echter het volgende probleem aan het licht:

Als ik na deze aanpassingen weer naar hotmail inlogpagina ga, dan werden mijn login.live.com inloggegevens blijkbaar niet meer bewaard, maar ... als ik in een ander venster de opties/beveiliging/opgeslagen aanmeldingen gewoonweg open (waar nu wel nog steeds mijn login.live.com staat) en zonder daar enige verdere acties uit te voeren vervolgens in het venster van login.live.com wil inloggen, dan worden mijn inloggegevens wél zichtbaar.

Sluit ik het venster opties/beveiliging/opgeslagen aanmeldingen, dan kent de computer mijn inloggegevens plots weer niet meer!!!

Wat is dit voor rommel?

Ik heb dan ook andere opties bij opties/privacy uitgeprobeerd -ik bespaar u het detail van het dik uurtje heen en weer springen tussen verschillende modussen en pagina's- ... tot ik plots als bij toeval ontdekte dat indien ik op de login.live.com EERST even klik in het kadertje "wachtwoord" en dan in het kadertje "e-mail adres' de eerste letter van mijn e-mailadres typ, dan vult hij het e-mail adres aan (!), ... en zet het wachtwoord in kadertje wachtwoord!! Kan het gekker? Onnodig te melden dat sinds MS begon te prutsen aan hotmail (zie ook mijn andere vragen over hotmail op dit forum) ik de hele hotmail bedoening stilaan meer dan beu ben.

Blijft de vraag: is het wel veilig dat mijn wachtwoord(en) ook worden onthouden?

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik ook een oplossing gevonden voor zij die niet wensen dat firefox ook het wachtwoord opslaat:

Als je in "geschiednis onthouden" modus een nieuwe inlogsite bezoekt en je gegevens intijpt dan log je in, terwijl er in de linkerbovenhoek een pop-up verschijnt om de gegevens de bewaren. Indien ik hier echter de wachtwoord bolletjes verwijder, dan kan ik het e-mail adres niet bewaren. De oplossing is dus een fictief wachtwoord op te slaan.

Feit is dan wel dat bij het inloggen ipv de bolletjes het correcte wachtwoord moet ingevuld worden. ;)

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft de vraag: is het wel veilig dat mijn wachtwoord(en) ook worden onthouden?

Er zijn methodes en technieken om wachtwoorden veilig op te slaan maar het is de vraag of jij het veilig genoeg vind.

Als je rekening houdt met enkele zaken, is het wel veilig genoeg.

Maak voor elke gebruiker van de pc een eigen account aan (met paswoord).

Je kan ook gebruik maken van het "master password".

Hiermee beveilig je de toegang naar de opgeslagen paswoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.