Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo

 

Sinds enkele dagen heb ik een probleem met mijn Windows Defender. Ik krijg namelijk deze error code : "0x80073b01" als ik mijn Windows defender wil inschakelen ( zie bijlage ) en ik weet absoluut niet wat de oorzaak is van dit probleem.

 

Ik heb al verschillende dingen op het internet opgezocht om het probleem op te lossen , maar het is niet echt gelukt. Zo heb ik op het internet gezien dat je het probleem kan oplossen door de opdrachtprompt te gebruiken als administrator en vervolgens "sfc/scannow" te typen , maar dat gaat niet want dan krijg ik de volgende melding : "Windows Resource Protection could not start the repair service". ( zie bijlage ).Dus ik zit nu met een tweede probleem.

 

Ook heb ik gezien op het internet dat je bepaalde stappen moet volgens zoals hieronder gezegd :

  • Open Windows Registry Editor: Press Windows Key + R to open Run, Type Regedit and hit Enter
  • Now navigate to following keys and delete msseces.exe:
  • HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\Current Version\Image File Execution Options\  ” and delete the entry msseces.exe and
  • HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Policies\Explorer\DisallowRun” and delete the entry msseces.exe.
  • Restart the computer and now you will be able to open Windows Defender/Security Essential

Deze stappen hebben ook niet geholpen want  ik zag dat er geen "msseces.exe" in deze mappen zat , dus kon ik het niet verwijderen. Ik heb trouwens een Lenovo laptop met Windows 8.1

 

Is het een probleem dat zal blijven of kan het opgelost worden ?

Ik zou het erg appreciëren als iemand me zou helpen met dit lastig probleem.

 

Alvast bedankt.

post-36302-0-71466400-1460134457_thumb.p

post-36302-0-52239300-1460134805_thumb.p

aangepast door Elisabeth_17
Geplaatst: (aangepast)

Rechts onderaan met de rechtermuisknop klikken en cmd met administrator nemen als je wilt herstellen.

 

Nota: defender werkt niet als je antivirus had geïnstalleerd.

 

 

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.


Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de

. aangepast door stegisoft
Geplaatst:

Volgens het logje gebruik je Avast als anti-virus programma en dan is het normaal dat je Windows Defender niet kan opstarten.

Windows Defender wordt namelijk uitgeschakeld als je een ander anti-virus programma installeert.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
resetIEproxy;
{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
Update service;s
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
C:\ProgramData\AVG;fs
C:\Program Files (x86)\AVG;fs
C:\ProgramData\AVG Web TuneUp;fs
C:\Program Files\AVG Web TuneUp;fs
C:\WINDOWS\Reimage.ini;f
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Het logje is niet volledig maar ik heb toch al enkele zaken gezien.

 

AVG 2015 staat nog in de lijst van geinstalleerde programma's terwijl je Avast gebruikt.

Je mag dus AVG 2015 verwijderen via het configuratiescherm - programma's

 

Je hebt ook nog een oude versie (26) van Firefox op je systeem.

Als je die niet meer gebruikt, mag je die eveneens verwijderen.

 

Ook je Malwarebytes Anti-Malware is een oude versie.

De eenvoudigste manier om de nieuwste versie te krijgen is een scan uitvoeren.

Bij het opstarten van Malwarebytes wordt er een controle gedaan en indien nodig krijg je de vraag om de nieuwe versie te installeren.

 

 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

 

 

Als alles van hierboven gedaan is, moet je de instructies voor zoek.exe opnieuw uitvoeren.

Het downloaden mag je overslaan.

Wacht tot zoek.exe klaar is en de pc herstart werd alvorens het logje te plaatsen.

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb alles gedaan wat hierboven stond behalve de oude versie van Firefox verwijdert want ik gebruik deze als standaardbrowser.

 

In bijlage vindt u de nieuwe volledige zoek-results bestandje.

zoek-results.txt

aangepast door Elisabeth_17
Geplaatst:

Volgens het logje gebruik je firefox versie 45.0.1 als standaardbrowser en niet de oude versie 26.0

 

Je hebt blijkbaar ook een crack gebruikt voor je Avast software.

 

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\WINDOWS\SysNative\config\systemprofile\AppData\Local\Avg;fs
C:\Users\badir_000\AppData\Local\AvgSetupLog;fs
C:\Users\badir_000\AppData\Local\Avg2015;fs
avg;z
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.