Ga naar inhoud

Pc overhit


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

 

sinds een paar dagen start mijn pc op met heel veel lawaai en voelt hij ook heel warm. Na opzoeken van eventuele oplossingen zou ik AMD Radeon Graphics moeten updaten. Dat heb ik dan ook gedaan.

Maar dit hielp niet, verder heb ik ook een update van Windows zelf uitgevoerd die heel belangrijk bleek te zijn, ik dacht dat het probleem hierna opgelost zou zijn. (Deze was inverband met regelen van temperatuur v/d PC.)

 

Het helpte weer niets, nu heb ik dan ook de besparingsmodus ingeschakeld.

 

Nadat mijn pc een paar keer in een soort van vergrendelmodus valt(waarbij het scherm zwart word en ik even niets kan doen) kan ik hem weer aanzetten(als mijn startknop geen kleurtje meer heeft) en kan ik meer verder met het gene waar ik mee bezig was. Dit herhaalt zich een paar keer. Ik krijg de melding dat mijn pc overhit is en dan hij zicht verder gaat opstarten.

 

Ook heb ik gisteren even mijn pc uitgeblazen maar niet met een speciaal product, omdat deze nog niet in huis gehaald was.

Nu merk ik dat mijn pc helemaal niet meer zo warm is als daarvoor maar toch krijg ik nog steeds die melding.

 

Weten jullie misschien een oplossing? Zou het iets te maken hebben met de updates die ik heb uitgevoerd of zou ik beter eerst mijn pc uitspuiten met die compresse lucht in een busje?

 

Alvast bedankt,

Caroline

 

Ps: Sorry als ik deze bij de verkeerde categorie heb geplaatst ik dacht dat deze hier het beste bij hoorde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi caroline2359,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

 

Kan je - liefst als je je PC reeds enige tijd intensief heb gebruikt - het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link (GEEN tekstbestand dus ! ...) hier in je topic posten ?

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien dit uitgevoerd werd zoals gevraagd ("liefst als je je PC reeds enige tijd intensief heb gebruikt"), dan zie ik niet meteen een temperatuurprobleem ... ik zie wel de aanwezigheid van één en ander dat je beter kwijt dan rijk bent, daarvoor mag je het onderstaande uitvoeren:

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.

 


 

Bijkomend:

 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
 {51420F88-4D4A-4042-9509-8D4E1307910E};c
C:\Program Files (x86)\XTRM Group;fs
Registry Helper;s
C:\Program Files (x86)\Registry Helper;fs
SoftonicAssistant;s
C:\Users\caroline2359\AppData\Local\SoftonicAssistant;fs
MySafeProxyMonitor;s
Registry Helper Service;s
Update service;s
C:\Program Files (x86)\Popcorn Time;fs
CHRdefaults;
C:\WINDOWS\tasks\0b066748-857c-40e9-9e05-d179a13cc463-11.job;f
C:\Program Files (x86)\HQ-Video-Pro-2.1cV02.01;f
C:\WINDOWS\tasks\0b066748-857c-40e9-9e05-d179a13cc463-3.job;f C:\WINDOWS\tasks\0b066748-857c-40e9-9e05-d179a13cc463-6.job;f
C:\WINDOWS\tasks\0b066748-857c-40e9-9e05-d179a13cc463-7.job;f
C:\WINDOWS\tasks\1f6dc705-6f9f-4ed5-9618-5056e88b8e9d.job;f
C:\Program Files (x86)\videos MediaPlay-Air;fs
C:\WINDOWS\tasks\61cf27f2-8141-456e-bf69-b948d02e3d12-1.job;f
C:\WINDOWS\tasks\61cf27f2-8141-456e-bf69-b948d02e3d12-11.job;f
C:\WINDOWS\tasks\61cf27f2-8141-456e-bf69-b948d02e3d12-2.job;f
C:\WINDOWS\tasks\61cf27f2-8141-456e-bf69-b948d02e3d12-3.job;f
C:\WINDOWS\tasks\61cf27f2-8141-456e-bf69-b948d02e3d12-4.job;f
C:\WINDOWS\tasks\61cf27f2-8141-456e-bf69-b948d02e3d12-5.job;f
C:\WINDOWS\tasks\61cf27f2-8141-456e-bf69-b948d02e3d12-5_user.job;f
C:\WINDOWS\tasks\61cf27f2-8141-456e-bf69-b948d02e3d12-6.job;f
C:\WINDOWS\tasks\61cf27f2-8141-456e-bf69-b948d02e3d12-7.job;f
C:\WINDOWS\tasks\73ad527d-27b3-4070-aba8-e67346a6eb9c-1.job;f
C:\Program Files (x86)\Ge-Force;fs
C:\WINDOWS\tasks\73ad527d-27b3-4070-aba8-e67346a6eb9c-11.job;f 
C:\WINDOWS\tasks\73ad527d-27b3-4070-aba8-e67346a6eb9c-2.job;f
C:\WINDOWS\tasks\73ad527d-27b3-4070-aba8-e67346a6eb9c-4.job;f
C:\WINDOWS\tasks\73ad527d-27b3-4070-aba8-e67346a6eb9c-5.job;f
C:\WINDOWS\tasks\73ad527d-27b3-4070-aba8-e67346a6eb9c-5_user.job;f
C:\WINDOWS\tasks\73ad527d-27b3-4070-aba8-e67346a6eb9c-6.job;f
C:\WINDOWS\tasks\73ad527d-27b3-4070-aba8-e67346a6eb9c-7.job;f
C:\WINDOWS\tasks\d0b75089-0f1f-49e6-8b4d-0d94d7c53779-1.job;f
C:\Program Files (x86)\Sense;fs
C:\WINDOWS\tasks\d0b75089-0f1f-49e6-8b4d-0d94d7c53779-11.job;f
C:\WINDOWS\tasks\d0b75089-0f1f-49e6-8b4d-0d94d7c53779-2.job;f
C:\WINDOWS\tasks\d0b75089-0f1f-49e6-8b4d-0d94d7c53779-4.job;f
C:\WINDOWS\tasks\d0b75089-0f1f-49e6-8b4d-0d94d7c53779-5.job;f
C:\WINDOWS\tasks\d0b75089-0f1f-49e6-8b4d-0d94d7c53779-5_user.job;f
C:\WINDOWS\tasks\d0b75089-0f1f-49e6-8b4d-0d94d7c53779-6.job;f
C:\WINDOWS\tasks\d0b75089-0f1f-49e6-8b4d-0d94d7c53779-7.job;f
C:\WINDOWS\tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineCore.job;f
C:\Program Files (x86)\globalUpdate;fs 
C:\WINDOWS\tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineCore1d026896fe93091.job;f
C:\WINDOWS\tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineCore1d02689df1c600f.job;f
C:\WINDOWS\tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineUA.job;f
C:\WINDOWS\tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineUA1d0268972bf1759.job;f
C:\WINDOWS\tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineUA1d02689e1b46787.job;f
C:\WINDOWS\tasks\PC SpeedUp Service Deactivator.job;f
C:\Program Files (x86)\PC Speed Up;fs 
C:\WINDOWS\tasks\SpeedUpMyPC Maintenance.job;f
 - C:\Program Files (x86)\Uniblue\SpeedUpMyPC;fs 
C:\WINDOWS\tasks\SpeedUpMyPC Startup.job;f
C:\WINDOWS\tasks\System Speedup_DEFAULT.job;f
C:\Program Files (x86)\System Speedup;fs 
C:\WINDOWS\tasks\System Speedup_UPDATES.job;f
C:\WINDOWS\tasks\temp_0b066748-857c-40e9-9e05-d179a13cc463-6.job;f
C:\Program Files (x86)\HQ-Video-Pro-2.1cV02.01;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{51420F88-4D4A-4042-9509-8D4E1307910E}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{51420F88-4D4A-4042-9509-8D4E1307910E}];r64
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"SoftonicAssistant"=-r64 
"EpicScale"=-;r64
C:\Users\caroline2359\AppData\Local\SoftonicAssistant;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"Registry Helper"=-;r64
C:\Program Files (x86)\TorrentsTime Media Player;fs
C:\Users\caroline2359\AppData\Roaming\stremio;fs
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet abnormaal dat de PC het wat moeilijk heeft gehad na het uitvoeren van zoek.exe. Er is een gigantische berg rotzooi van de PC gehaald … en – helaas (er zit nog wel één en ander aan ongewenst spul op) – zijn we er nog niet helemaal. Hier komt deel twee van deze actie.

 

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
 C:\PROGRAM FILES (x86)\TorrentsTime Media Player
C:\Users\caroline2359\AppData\Local\DE15EC37-F9EF-4ED0-9121-87D0D97A3940.aplzod;fs
[HKEY_USERS\S-1-5-21-3071996074-4079803035-1081126145-1002\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"SoftonicAssistant"=-;r64
C:\Users\caroline2359\AppData\Local\SoftonicAssistant;fs
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"SoftonicAssistant"=-;r64
C:\Users\caroline2359\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\g85bzgm5.default-1416074736810\extensions\{746505DC-0E21-4667-97F8-72EA6BCF5EEF};fs
C:\Users\caroline2359\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\g85bzgm5.default-1416074736810\extensions\e2b0dff561784e3db84ed9e@2815a71a2f5d474691ed6bbee47c02.com;fs
C:\Users\caroline2359\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\g85bzgm5.default-1416074736810\extensions\0b21f775-d32a-4eac-84c6-c00ac1ae2ec5@gmail.com;fs
C:\Users\caroline2359\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\g85bzgm5.default-1416074736810\extensions\jid0-ad08RZ08iNQBNTcg20ZWy84a73I@jetpack;fs
 
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.