Ga naar inhoud

belangrijke map verdwenen!


desmetexpress

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Er is gisteren iets vreemds gebeurd met mijn pc.

Toen ik opstartte gisterenmorgen zag ik dat mijn bureaubladachtergrond weg was.

Ook de helft van mijn snelkoppelingen waren weg waaronder een map met foto's en belangrijke facturen.

De snelkoppelingen en mappen waren blijkbaar niet definitief weg,ik vond ze terug in mijn verkenner.

Wachtwoorden en game instellingen moest ik allemaal terug her-instellen,alsof alles nieuw was.

Ik heb alles netjes teruggezet op mijn bureaublad.

 

S'avonds start ik terug mijn pc en wat zie ik?Nog meer snelkoppelingen zijn terug verdwenen,achtergrond en wachtwoorden zijn wel nog intact.

Ik vind echter nergens meer mijn belangrijkste map terug met foto's en facturen.

Als zelfstandige heb ik wel een back up van mijn facturen maar niet van mijn foto's.

Ik heb al mijn alles afgezocht maar niks ervan terug te vinden.

Als ik in mijn "snelle toegang" kijk onder bureaublad,staat er niks meer tussen van vroegere snelkoppelingen.

Onder "snelle toegang","recente bestanden" staan de laatst geopende facturen nog maar als ik ze wil openen komt een melding dat het bestand niet bestaat??

Foto's kan ik dan wel weer openen onder recente bestanden maar de bronmap vind hij nergens terug.

 

Ik heb gisterenavond een scan gedaan met malwarebytes en hij geeft er 4 "riskware hijack" bestanden uitgehaald.

Iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zullen we eens kijken welke besmettingen door de mazen zijn geglipt.

 

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.


 

Ik zie ook sporen van 2 anti-virusprogramma's; AVG en Lavasoft Anti-virus.

Omdat AVG veel betrouwbaarder is dan Lavbasoft, zou ik alles van Lavasoft verwijderen van je systeem.

Dat kan normaal via het configuratiescherm - programma's.

 

 

AVG is goed als anti-virusprogramma maar als Tune-up zou ik het toch niet gebruiken.

Daarom mag je de Web Tune-up en de PC Tune-up van AVG ook verwijderen.

 


 

Doe eest wat hierboven staat alvorens met Zoek.exe aan de slag te gaan.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
TuneUp.UtilitiesSvc;s
vToolbarUpdater40.2.8;s
WtuSystemSupport;s
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
D:\progs\AVG PC TuneUp;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search;fs
C:\Users\desme\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\2gjs6vn6.default\searchplugins\avg-secure-search.xml;fs
C:\ProgramData\AVG Web TuneUp;fs
C:\Program Files\AVG Web TuneUp;fs
@avg.com;ff
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\MozillaPlugins\@avg.com/AVG SiteSafety plugin,version=11.0.0.1,application/x-avg-sitesafety-plugin];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
""=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"vProt"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\fahconsole.exe];r
"Debugger=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\iastorui.exe];r
"Debugger=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\javacpl.exe];r
"Debugger=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\javaw.exe];r
"Debugger=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\javaws.exe];r
"Debugger=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\nvstlink.exe];r
"Debugger=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\nvstview.exe];r
"Debugger=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\pdvdlaunchpolicy.exe];r
"Debugger=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\tomtomhome.exe];r
"Debugger=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\webcompanion.exe];r
"Debugger=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\winzip64.exe];r
"Debugger=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\wzpreloader.exe];r
"Debugger=-;r
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\WINDOWS\SysNative\tasks\AVGPCTuneUp_Task_BkGndMaintenance;f
D:\progs\AVG PC TuneUp;fs
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.