Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

PC-ACER:7046/DynamicsNAV80

Moet dat niet zo zijn:

localhost:7046/DynamicsNAV80

Je moet alleen een poort openen als je via internet wilt doen maar ik denk dat het niet nodig is in uw geval.

Wel is mogelijk dat je de firewall de programma moet toestaan.

Andere pagina

Geplaatst: (aangepast)

Heb het veranderd naar localhost:7046/dynamicsNAV80, helaas zonder resultaat.

De firewall laat het programma toe. Echter wordt deze wel beheert door norton.

Ik heb waarschijnlijk iets gemist bij de SQL-sever of dergelijke. Bij de tweede suggestie van dit topic kan ik niets starten.

Als je bereid bent wil ik je eventueel een kijkje laten nemen met teamviewer, je zal er ongetwijfeld meer verstand van hebben dan ik. Misschien doe ik iets verkeerd wat voor jou erg logisch lijkt.

post-26735-0-19756400-1460898491_thumb.p

aangepast door dhoeken
Geplaatst:

Als het echt moet dan kan ik eventueel ISS installeren maar ik probeer het zo te doen.

Open cmd alsadministrator

typ achter > dit: net stop WAS en dan Y

Typ nu achter > dit: net start W3SVC en dan enter

Geplaatst: (aangepast)

er opent een venster, maar wat moet ik in dat venster juist doen? Kunnen we eens proberen met teamvieuwer? Of zou het misschien lukken als ik eens naar fabrieksinstellingen ga?

aangepast door dhoeken
Geplaatst:

Misschien een handige melding, als ik de server wijzig komt dit erop:

A server was not found at "net.tcp://localhost:7046/dynamicsNAV80/service". Either the URL is incorrect or the server is currently not available.

Geplaatst:

Uiteindelijk ben ik er toch uit geraakt. Ik heb de computer naar fabrieksinstellingen terug gedraaid. Toen was het besturingssysteem Windows 8. Toen heb ik de SQL server geïnstalleerd, vervolgens Navision. Uiteindelijk bleek dat de setup.exe powershell 4.5.2 niet kon downloaden. Ik heb dit dan manueel gedaan.

Daarna installeerde Navison vrijwel alle onderdelen, (met uitzondering van Outlook). Navison kreeg nog wel enkele foutmeldingen bij het opstarten, maar wanneer je opstart als administrator leek het eindelijk te werken. 

Vervolgens de upgrade gedaan naar Windows 10, en nu werkt alles prima. 

Dus dit topic mag gesloten worden.

Toch bedankt voor alle moeite en hulp!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.