Ga naar inhoud

Elke minuut opnieuw aanmelden


FrankVG

Aanbevolen berichten

Beste,

Na het upgraden van mijn Windows 7 Pro naar een Windows 10 Pro heb ik een raar verschijnsel.

Na 60 seconden inactiviteit wordt mijn scherm even zwart en kom in daarna op het aanmeldingsscherm terecht.

Omdat ik geen paswoord heb voor mijn account kan ik hier met een ENTER terug uitgeraken.

Ik heb alle instellingen van Windows 10 nog eens extra goed nageken en slaapstand staat onder alle omstandigheden uit.

Ik ben noodzakelijk ingelogd via een lokaal account omdat ik in het andere geval wel telkens mijn paswoord moet ingeven zelfs als is er via 'control userpasswords2' opgeven dat de gebruiker nooit een paswoord moet opgeven.

Ik hoop dat iemand hier mij kan helpen om van dit vervelende fenomeen af te komen.

Met dank

Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat een Microsoft product op je computer dat niet legaal geïnstalleerd is, Windows 10 of Office? Ook is avg watchdog en Iobit software aanwezig...... niet bepaald vriendelijke software.

Daarnaast is de WDC schijf met partities X, E, F, G het aan het begeven en dient vervangen te worden.

 

Test die harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

 


 

Je mag ook onderstaande uitvoeren.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie,

Blijkbaar heeft het vorige tooltje (Speccy) toch wel een aantal steken laten vallen.

Eerst en vooral kan ik melden dat zowel Win10 als Off2016 beide officiele versies zijn als vzw aangekocht bij SocialWare.

Het stukje software van AVG maakt deel uit van de AVG virusscanner en kan niet afzonderlijk verwijderd worden.

Het stukje software van IObit maakt deel uit van de IObit Uninstaller. Ik heb bij wijze van test deze software eens verwijderd maar dat lost het slaapprobleem niet op.

Verder hebben de testen uitgewezen dat er met de WD harddisk niets aan de hand is (zie bijlage).

Het programma Rsit heb ik ook uitgevoerd en de resulaten zijn ook hierbij.

Mijn inziens heeft het probleem echt te maken met een Windows conflict omdat het enkel is begonnen na de upgrade naar Windows 10. Onder Windows 7 draaide identiek dezelfde programma en was het probleem er niet.

Frank

post-29328-0-63302500-1460884375_thumb.j

post-29328-0-16906500-1460884376_thumb.j

info.txt

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het RSIT logje betreft zijn de experts verwittigd, zodra ze online komen wordt het logje geanalyseerd en ontvang je verdere instructies.

 

AVG watchdog kan je uitschakelen, heb je het probleem dan nog?

 

Als je een bijkomend account aanmaakt heb je dan in dat account ook hetzelfde probleem?

 

 

 

Ik wil ook niet beweren dat het probleem enkel veroorzaakt wordt door een probleem met die schijf maar indien er problemen zijn met een harde schijf neem je wel best een aantal voorzorgen.....Test de harde schijf ook eens met onderstaande software.

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo FrankVG.

 

Ik ga je verder begeleiden bij de malwareopruiming.

Als daarna het probleem nog niet is opgelost, neemt clarkie het weer over.

 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.


 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Users\GK5\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\FVG.default\searchplugins\avg-secure-search.xml;fs
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie Wabbit

Ik heb een Java update uitgevoerd naar V8-77.

De resultaten van de zoek-script zijn hierbij.

Ik heb wel na het uitvoeren van het script met FireFox profiel (FVG.default) terug moeten zetten vanuit een backup omdat mijn Firefox venster helemaal in de war was.

Er stonden ook een aantal ZOEK-gerelateerde mappen en bestanden in de root van mijn C-drive. Met uitzondering van de map "Zoek" heb ik deze allemaal terug kunnen verwijderen.

Hoe krijg ik deze laatste map er af? Best via een bootcd zoals Hiren's of Emergency Boot-cd?

Groeten

Frank

 

zoek-results.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Er stonden ook een aantal ZOEK-gerelateerde mappen en bestanden in de root van mijn C-drive. Met uitzondering van de map "Zoek" heb ik deze allemaal terug kunnen verwijderen.

Gelieve voortaan enkel de gegeven instructies uit te voeren en NIET zelf te gaan experimenteren of mappen en bestanden te verwijderen.

Vooral geen mappen die verband houden met een tool die nog volop in gebruik is.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\WINDOWS\SysNative\tasks\AutoKMS;f
LiveUpdateSvc;s
C:\Program Files (x86)\IObit;fs
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de moeite, maar het dagelijks bestuur van onze Vzw heeft besloten dit onderwerp af te sluiten.

Vooreerst zijn we nu al een week verder, hebben we allerlei progs moeten draaien zonder het wat en waarom ervan te weten en is ons toestel hierdoor reeds heel wat tijd buiten gebruik geweest hetgeen de werking binnen onze vereniging geen goed doet.

Bovendien zijn wij van mening dat een totaal foutief spoor wordt gevolgd. Met name het spoor van malware. Onze toestellen worden minimum maandelijks nagekeken op spy-, mal- en andere ware. Wij gebruiken hiervoor Malwarebytes Anti-Malware, Spybot search and destroy en ADW-cleaner. Andere programma's lijken ons ook niet de oorzaak omdat op al onze toestellen dezelfde software geïnstalleerd staat.

We hebben dus een andere visie op het probleem dan jullie daar wij van mening zijn dat het probleem binnen het OS en de drivers moet gezocht worden.

Met deze willen wij dit onderwerp dus afsluiten en onze normale bezigheden terug waarnemen.

Mvrgr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.