Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij hebben 2 accounts op onze computers. admin en gebruiker.

Nu heb ik de volgende vraag.

Als de gebruiker de pc gebruik voor zijn lesdoel en klaar is die dag.

Dat als de pc weer wordt aangezet deze automatisch weer is opgeschoond of opschoond.

voorbeeld de startpagina staat weer op blank of op google als dat zou zijn veranderd.

bvd, 

Geplaatst:

Je kan zeker bij Chrome en Firefox bepalen dat hij alles verwijdert als hij afsluit.

Maar je kan niet voor zorgen dat de pc alles terug zet zoals het is.

Dan kan je beter geen computer hebben.

Stel eens voor dat alles terug wordt gezet zoals het is.

Plotseling denk je eraan dat je iets vergeten op te slaan op de usb-stick of zo.

Dan ben je alles kwijt.

Je kan wel bijvoorbeeld programma laten starten om rommel op te ruimen of na te kijken of er geen malware is enz.

Maar hoe meer programma er werken bij opstarten hoe langer het duurt eer je kan gebruiken.

Geplaatst:

Jammer, had hoop dat zoiets nu wel bestond. Wilde er gewoon makkelijk vanaf komen.

Ik ga nu wel een image maken voor die 12 pc en deze elke nacht laten draaien.

Geplaatst:

Wat jij nu verteld heb ik nog nooit gehoord.

Daar je ook 12 pc hebt vraag ik mij dan ook af hoe je update dat je maken heeft met beveiliging toe voegt?

Of bedoeld je hier dat elke nacht back-up wordt gemaakt doch niks terug zetten naar origineel toestand?

Werk je wel met cloud?

Geplaatst:

Het bedrijf waar ik voor werk geloof niet in cloud. Logisch ook en niet omdat het niet werkt. Maar dat is een andere discussie.

De 12 pc staan op twee locaties voor les doeleinden. Alles mag op die pc (gebruiker) want ze hebben eigen netwerkje op locatie. Daarna firewall enz.... Kan niks gebeuren.

Maar dit zit niet in een domein met centrale server, want dan zou het makkelijk zijn. Script erop en draaien maar.

Had gehoopt dat Windows zoiets zelf verborgen had en of er een programma voor bestond. Nu zal ik op twee locaties een server plaatsen. Dat is jammer want we hebben alles via VMware en Citrix. En die kan en mag ik er niet voor gebruiken.

Dit is alleen maar meer werk en tijd. Om de kosten maak ik mij niet zo druk. Maar ik dacht niet geschoten is altijd mis.

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

Als de gebruiker de pc gebruik voor zijn lesdoel en klaar is die dag.

Dat als de pc weer wordt aangezet deze automatisch weer is opgeschoond of opschoond.

Zo iets bestaat,maar dit zijn speciale programma's .Heb namelijk ook les gegeven ,en wij werkte op die manier ...in die lokalen mogen mensen ook gratis komen internetten...en naar iedere sessie is alles verdwenen bij nieuwe opstart.

Is het zo iets dat je wil bereiken? Spijtig weet ik geen namen van zulke tools..en ben ook geen IT man ;) .

Mvg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.