Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik wil enkele mappen verwijderen, maar mijn systeem geeft steeds aan dat het deze mappen niet meer kan vinden.

De mappen zijn -zeker weten- overbodig, omdat ze elders staan op geslagen en ook in de back up staan.

Hoe kan ik deze mappen alsnog verwijderen?

Bericht:

-> kan dit item niet vinden; het bevindt zich niet langer in C:\....

controleer de locatie en probeer het opnieuw.

dubbeldekker

Geplaatst:

Om welke mappen gaat het dan?

Had je die mappen zelf aangemaakt?

Waar stonden die mappen oorspronkelijk?

Zijn die mappen nog steeds zichtbaar in de verkenner?

Beschrijf eens hoe je te werk gaat als je die mappen wil verwijderen.

Geplaatst:

Hallo Kweezie Wabbit,

Het gaat om 2 foto mappen, die ik zelf heb aangemaakt, oorspronkelijk  op de C schijf:

C:\gebruikers\windows\afbeeldingen.

Mijn harde schijf is verdeeld in 2 stukken, C en E.

Omdat C redelijk volliep, en ik E eigenlijk nauwelijks gebruikte, heb ik alle fotomappen gekopieerd naar E, vervolgens gecheckt en alle fotomappen van C verwijderd.

Deze 2 bleven over, met de aangegeven melding.

Via 'verkenner' en 'afbeeldingen' zijn de mappen nog steeds zichtbaar.

Werkwijze verwijderen: klik re muis, aangeven 'verwijderen'-> ja-> waarna melding volgt.

Dank voor de reactie,

groet,

dubbeldekker

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

• Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
emptyfolderscheck;delete
dekker;a
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Hallo Wabbit,

In eerste instantie lukte het om zoek.exe te downloaden, daarna werd het echter gelijk onschadelijk gemaakt door Bitdefender.

O ja, bitdefender uitschakelen.....

Alles uitgeschakeld, downloaden lukt niet (meer) omdat ik niet de juiste rechten zou hebben het ergens op mijn PC op te slaan?

Nu kan ik het ook niet meer downloaden wanneer Bitdefender is ingeschakeld.

Nog wel even wezen zoeken naar opties m.b.t. wijzigen van bevoegdheden, maar daar durf ik niet aan te beginnen.

Ik geef het even op, kom er deze week niet meer aan toe denk ik om me ermee bezig te houden.

In elk geval heel veel dank voor de serieuze aandacht en tijd.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.