Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb per vergissing de taal van mijn HP printer M275 gewijzigd, wellicht in het Koreaans...! Hierdoor is het menu helemaal niet meer leesbaar en lukt het me niet om de taal terug in het NL te krijgen. Een zéér vervelend probleem maar allicht met een makkelijke oplossing.

 

Kan er mij iemand die een gelijkaardige HP-laserprinter (M275 MFP) heeft, zeggen op welke lijn in welk menu ik moet klikken om de taal terug in het Nederlands (Dutch) of eventueel in het Engels te krijgen?

Als antwoord denk ik hierbij bijvoorbeeld aan: druk op symbool tools, druk op lijn x, druk vervolgens op lijn y, druk vervolgens op lijn z,... 

 

Dank bij voorbaat!

Etienne

Geplaatst:

Beste Asus,

Ik werk op mijn laptop (HP i5 processor - 8GB Ram) met Windows 8.1.

Ik meen echter dan mijn probleem onafhankelijk is van de Windows versie op mijn laptop vermits het louter het menu op de printer zelf betreft dat kan aangepast worden zonder connectie met de laptop. Wie een gelijkaardige HP-laserprinter heeft (M275 of M276) kan m.i. de te volgen stappen nagaan om de taal in te stellen en het zijn die stappen die ik nodig heb rekening houdend met het feit dat mijn menu op de printer (Koreaans) momenteel totaal onleesbaar is.

Mvg,
Etienne

Geplaatst:

Beste,

Alvast reeds bedankt voor de reactie.

Ik vrees echter dat het systeemherstel mijn probleem niet zal oplossen vermits het duidelijk een probleem is van de firmware op de printer zelf. Daarenboven ben ik bang van een systeemherstel op pc want ik heb recent enkele nieuwe programma's geïnstalleerd en die dreigen dan te verdwijnen.

Toen ik de printer kocht in 2013 diende ik op de printer menu enkele instellingen te doen zoals de taal. Toen heb ik bij vergissing op een vreemde taal (Koreaans) gedrukt en ben daarmee teruggekeerd naar de winkel waar men mijn printer naast een demo toestel heeft geplaatst en gewoon de verschillende (een 4-tal) selectie stappen heeft uitgevoerd op mijn printer waardoor de taal in het Nederlands kwam.
Gisteren had ik een probleempje met afdrukken en probeerde ik via het printer menu (op de printer) een soort reset (HP herstel) te doen en verscheen die vervelende taal opnieuw van bij de aankoop. Daarom weet ik zeker dat ik mijn taalprobleem op het menu van de printer zelf kan oplossen mits enkele klikken in het menu maar omdat die momenteel onleesbaar is, lukt het uiteraard niet.

 

Mvg,

Etienne

Geplaatst:

Geen systeemherstel, dan heb je nog twee mogelijkheden:

 

- je installeert de printer opnieuw

 

- je wacht tot er iemand passeert die dezelfde printer heeft en die je kan begeleiden doorheen de menu's.

 

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een systeemherstel, dan naar het opnieuw installeren ... wachten tot hier iemand passeert met dezelfde printer lijkt me zowat hetzelfde als EuroMillions winnen.

Geplaatst:

Beste,

Vermits het een HP printer betreft die vrij frequent verkocht werd (en nog steeds), lijkt de kans dat er iemand op het forum passeert misschien wel groter dan de EuroMillions winnen :) .

 

Voor de volledigheid wil ik ook nog meegeven dat het printer menu op mijn laptop wel degelijk in het Nederlands zichtbaar is, waardoor ik vrees dat systeemherstel geen oplossing is. Daardoor is het probleem minder dramatisch en kan ik verder afdrukken, weliswaar met de beperking dat ik geen menukeuze kan maken op de printer zelf. 

 

Alvast nogmaals dank voor jouw snelle reactie en bereidheid om me te helpen.

 

Mvg,

Etienne

Geplaatst:

Vermoedelijk kan je jou printer zelf terug zetten naar de fabrieksinstellingen wat hopelijk in het Engels gaat zijn maar kan dit helaas niet controleren.

De gebruikershandleiding vind je hier -> http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02715306

 

Hoe te werk gaan vind je op Blz 155 en mocht je er niet uitkomen lukt dat misschien met https://translate.google.com/?hl=nl

Dan kan je mogelijk terug vinden hoe het er in het Koreaans ongeveer uitziet.

 

In ieder geval succes met het proberen

Geplaatst:

Voor de volledigheid wil ik ook nog meegeven dat het printer menu op mijn laptop wel degelijk in het Nederlands zichtbaar is

 

Bedankt voor de aanvulling, dan kan de info van collega Dasle mogelijk een oplossing bieden.
Geplaatst:

Dag allen,

Dank voor de positieve reacties.

Omdat ikzelf uit een informatica-omgeving kom, had ik ook reeds de elektronische handleiding geraadpleegd. Helaas vind ik daar niet de afbeeldingen om de taal in te stellen zoals dat bijvoorbeeld op pagina 105 wel het geval is om het papier in te stellen.

Het Google vertaalprogramma is een goed idee maar het is onmogelijk om die bizarre tekens in het vertaalvenster te krijgen.

Als optimist blijf ik hopen dat er een gebruiker van de M275 printer dit leest en heb ik in een oogwenk de oplossing. Bij HP zelf maakik allicht weinig kans met een toestel dat niet meer in garantie is.

Mvg,

Etienne

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.