Ga naar inhoud

vervuilde desktop met windows XP


Aanbevolen berichten

Inderdaad van Adobe.

Verwijder alles van adobe via het configuratiescherm.

Doe dan een registeropruiming met CCleaner en herstart de pc.

Daarna kan je de nieuwste versie downloaden en installeren als je wil.

 

Je kan ook een andere PDF lezer nemen die minder belastend is voor je systeem.

Een heel goed alternatief is bijvoorbeeld Sumatra PDF, waarvan hier een Nederlandstalige beschrijving staat: http://www.gratissof...obe-alternatief

In eerste instantie is dat programma Engelstalig, maar dat is makkelijk te wijzigen in Nederlands, zoals ook op die pagina wordt uitgelegd.
Volgens die pagina is Sumatra PDF geschikt voor Vista en hoger, maar volgens informatie van Sumatra PDF zelf is het programma ook geschikt voor Windows XP: Supported OS: Windows 10, Windows 8, Windows 7, Vista, XP.

(Met dank aan porrelaar voor de tip over Sumatra PDF)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

heb bij mijn weten alles wat adobe noemt verwijderd in configuratiescherm, software. Erna met ccleaner het register gekuist. Ik durfde niet met cleaner zelf, er was een melding van bastanden verwijderen. Wat doet dit dan, ben ik dan al mijn bestanden kwijt als ik dit doe? Hoe werkt dat ?

Als ik naar config scherm ga, krijg ik ieder keer de melding van windows "installatie voorbereiden", ook als ik bv. naar mail ga. Mms ook naar andere programma's.

Na terug opstarten krijg nog wel die melding van adobe.

Oplossing?

Heb nog die nieuwe versie niet geinstalleerd.

mvg

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

heb bij mijn weten alles wat adobe noemt verwijderd in configuratiescherm, software. Erna met ccleaner het register gekuist. Ik durfde niet met cleaner zelf, er was een melding van bastanden verwijderen. Wat doet dit dan, ben ik dan al mijn bestanden kwijt als ik dit doe? Hoe werkt dat ?

CCleaner heeft 2 hoofdfuncties: bestanden opruimen en het register opruimen.

 

De cleaner functie (met het borstelicoon) gaat oude systeembestanden, tijdelijke bestanden van windows updates, internet browsers en andere programma's verwijderen en ook de prullenbak leegmaken.

Aan de persoonlijk bestanden wordt echter niet geraakt.

 

De register functie (met het raamicoon) gaat ongeldige registersleutels opruimen.

 

Na terug opstarten krijg nog wel die melding van adobe.

Oplossing?

Heb nog die nieuwe versie niet geinstalleerd.

Dan mag je de nieuwste versie downloaden en installeren.

Wel opletten en de optionele aanbiedingen uitvinken want die heb je niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

na installeren van adobe 11 krijg ik nog steeds diezelfde melding van adobe;

Bij naar internet gaan krijg ik nu de melding "fout in script internet explorer, 12 keer op neen drukken verdwijnt dit.

Heb nog eens avg verwijdert, maar vind geen website om terug te installeren. Steeds zo een vervormde site waar ik niets mee kan aanvangen.

WAT ZIJN DE OPLOSSINGEN?

Dank bij voorbaat.

Patric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen kan je dit nog proberen.

 

Download Windows Repair all in One
Even naar onder scrollen en klikken op wrepairaio1.jpg - Direct Download 
Dubbelklik na het downloaden op het bestand tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe om de installatie te starten 
Gebruikers van Vista en later: rechtsklik -> uitvoeren als Administrator. 
Na de installatie kan je aangeven om het programma te starten. 

Als het venster van Windows repair geopend is ga je naar step5: Backup
Daar klik je bij System Restore op Create
Bij Registery Backup klik je vervolgens op Backup.

wrepairaio2.png

Bij het klikken op Backup zie je de vooruitgang. 

wrepairaio3.jpg

Erna klik je op Next
In het venster dat je dan ziet klik je open repairs

wrepairaio4.png

Zet de vinkjes zoals in de afbeelding. 

De nummers 28 en hoger mag je allemaal uitvinken want die zijn niet van toepassing op windows XP.
 
wrepairaio5.jpg
Zet ook een vinkje aan de rechterkant bij Restart/Shutdown system when finished en selecteer vervolgens Restart System. 
Schakel je antivirusprogramma uit (zie Antivirus (tijdelijk) uitschakelen) en klik op Start Repairs. 

wrepairaio6.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan nog een controle doen van de harde schijf.

 

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

Je moet GEEN vinkje plaatsen bij Quick scan.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?
Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.