Ga naar inhoud

Tabel maken met eigen kleuren

Nyltiak

Aanbevolen berichten

Bestaat er de mogelijkheid om een tabel op te maken met eigen gekozen kleuren met RGB-waarden?

Ik zou graag de kleuren gebruiken van ons logo en die in een tabel verwerken. 

Kan ik bv de titelrij een bepaalde kleur geven en afwisselend de rijen eronder wit en een ander kleur geven? 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je automatisch een cel of een rij een kleur wil geven, dan moet bekend zijn wanneer welke kleur moet gelden. M.a.w.: wat zijn de voorwaarden of de kenmerken van de invoer waaruit je kunt afleiden welke kleur moet worden toegepast?

En wat kleuren betreft: voor rgb-waarden moeten per kleur 3 getallen worden ingevoerd, als je de kleuren van de Excel-kleurenindex gebruikt per kleur slechts 1 getal. In vergelijking met rgb heb je dan wel de beschikking over veel minder kleuren, nl. 56, maar dat is toch meestal meer dan genoeg. Ik zou dus de voorkeur geven aan die kleurenindex.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

@Nyltiak,

waarom heb je niet meer gereageerd?

Een oplossing voor jouw Excelprobleem lijkt mij niet zo moeilijk, maar dan moet wel bekend zijn wat je precies wil.

Misschien heb je elders al een oplossing gevonden, maar dan zou het prettig geweest zijn als je dat hier even had gemeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.