Ga naar inhoud

Histogram

kam

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb hulp nodig bij het opmaken van een histogram in Excel.

Wat ik zou willen is een histogram van volgende gegevens:

A B C 0 1 4 5 0 2 4 0 0 0 0 2 5 0 2 7 2 1 3 1 4 7 1 3 2 0 5 10 3 3

Ik had graag een verdeling van kolom A, en dit voor elke combinatie van aantallen uit kolom B-C.

Maak ik hiervoor best een histogram per combinatie? Mijn gegevenslijst is helaas wel veel langer.

Ik heb geprobeerd via gegevensanalyse in Excel, maar veel wijzer ben ik niet geworden.

Bedankt voor de hulp.

aangepast door kam
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft:"Ik had graag een verdeling van kolom A, en dit voor elke combinatie van aantallen uit kolom B-C."

Je wilt dus een kolom onderverdelen in stukken die betrekking hebben op de waarden in de kolommen B en C. Maar wat betekenen die getallen in kolom A dan? Het zullen geen meetpunten zijn, want verschillende getallen (0, 5, 7) komen in kolom A meerdere keren voor. Hoe moet ik dat dan zien? Nemen we bv. rij 2 met de getallen 0, 1, en 4. Hoe kun je een kolom met een "waarde" (grootte??) van 0 onderverdelen in 1 en 4 ? Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp er niets van

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.