Ga naar inhoud

Trage laptop


hugobetty

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Niks speciaals te zien in dit logje maar we gaan toch even dieper kijken.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb gedaan wat moest maar ik ben niet zeker dat het helemaal goed is want mijn Zoek.exe is gelanceerd om 12u14. Het programma begon te werken maar het staat nu stil sedert 12u31 en we zijn nu 18u22 en er gebeurt niets meer. De cursor knippert nog.  Is dit normaal?

 

Hieronder stuur ik je wat ik al heb:

 

Zoek.exe v5.0.0.1 Updated 31-December-2015

Tool run by hugoke on wo 27/04/2016 at 12:14:13,58.

Microsoft Windows 8.1 Pro 6.3.9600  x64

Running in: Normal Mode Internet Access Detected

Launched: C:\Users\hugoke\Downloads\zoek(4).exe [scan all users] [script inserted]

 

===== Runcheck 12:15:50,09 =====

 

--- Create Environment Variables 12:15:51,30

--- Checking Input 12:15:59,13

--- AU AppData Check 12:16:19,28

--- Remove From Windows Installer 12:16:22,44

--- Empty Folders Check 12:17:58,65

--- Registry HKLM Software Check 12:17:58,65

--- Quick Launch Shortcut Check 12:18:17,44

--- IE Startpage Check 12:18:25,67

--- Program Files DB Check 12:18:59,97

--- C:\Users\Default\AppData\Roaming DB Check 12:19:39,23

--- C:\Users\Default User\AppData\Roaming DB Check 12:19:39,23

--- C:\Users\hugoke\AppData\Roaming DB Check 12:19:39,23

--- C:\Users\UpdatusUser\AppData\Roaming DB Check 12:19:39,23

--- C:\WINDOWS\SysNative\config\systemprofile\AppData\Roaming DB Check 12:19:39,23

--- C:\WINDOWS\sysWoW64\config\systemprofile\AppData\Roaming DB Check 12:19:39,23

--- C:\WINDOWS\serviceprofiles\networkservice\AppData\Roaming DB Check 12:19:39,23

--- C:\WINDOWS\serviceprofiles\Localservice\AppData\Roaming DB Check 12:19:39,23

--- C:\Users\hugoke DB Check 12:21:56,35

--- C:\PROGRA~3 DB Check 12:22:12,55

--- C:\Users\Default\AppData\Local DB Check 12:22:24,44

--- C:\Users\Default User\AppData\Local DB Check 12:22:24,44

--- C:\Users\hugoke\AppData\Local DB Check 12:22:24,44

--- C:\Users\UpdatusUser\AppData\Local DB Check 12:22:24,44

--- C:\WINDOWS\SysNative\config\systemprofile\AppData\Local DB Check 12:22:24,44

--- C:\WINDOWS\sysWoW64\config\systemprofile\AppData\Local DB Check 12:22:24,44

--- C:\WINDOWS\serviceprofiles\networkservice\AppData\Local DB Check 12:22:24,44

--- C:\WINDOWS\serviceprofiles\Localservice\AppData\Local DB Check 12:22:24,44

--- C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs DB Check 12:23:57,65

--- C:\Users\hugoke\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs DB Check 12:24:06,53

--- Tasks DB Check 12:24:12,15

--- Downloads DB Check 12:24:16,05

--- C:\Users\hugoke\AppData\LocalLow DB Check 12:24:19,48

--- C:\Users\UpdatusUser\AppData\LocalLow DB Check 12:24:19,48

--- C:\WINDOWS\SysNative\config\systemprofile\AppData\LocalLow DB Check 12:24:19,48

--- C:\WINDOWS\sysWoW64\config\systemprofile\AppData\LocalLow DB Check 12:24:19,48

--- C:\WINDOWS\serviceprofiles\Localservice\AppData\LocalLow DB Check 12:24:19,48

--- Tasks2 DB Check 12:24:59,88

--- Documents DB Check 12:25:28,30

--- C:\Users\hugoke\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\yu1qgaqj.default-1459944163459 DB Check 12:25:36,60

--- C:\Users\Public\Desktop DB Check 12:25:38,77

--- C:\Users\hugoke\Desktop DB Check 12:25:44,19

--- Services DB Check 12:25:51,77

--- FF prefs.js DB Check 12:26:28,88

--- Del by CLSID 12:27:04,81

--- Installed Programs 12:28:19,74

--- Processes 12:28:25,22

--- Delete Services 12:28:25,44

--- System Specs 12:28:27,80

--- Recently Created 12:28:34,25

--- StartUp Information 12:30:42,50

--- Firefox Extensions 12:31:04,30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima maar ook hier niks abnormaals te zien.

Nog een laatste controle.

 

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleinigheidje verwijderd.

We kunnen malware nu wel uitsluiten als oorzaak van het probleem.

 

Download 51a5ce45263de-delfix.png Delfix by Xplode naar het bureaublad.

 

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

 


 

Misschien is er wel een hardware probleem.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent, krijg je een link te zien. Kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.