Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dit is slechts de laatste bsod.

Ik zou graag ook de andere hebben.

 

Start Blue Screen View op. 
Klik op Edit (bewerken) en dan op Select all (alles selecteren) (Ctrl+A)
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als 
bijlage toe aan je volgend bericht.

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Beide foutcodes wijzen in de richting van een driver probleem.

Nu moeten we nog achterhalen om welke driver het gaat.

 

Ga naar apparaatbeheer en kijk of er apparaten staan met een geel uitroepteken of een rode x.

Vermeldt in je volgend bericht om welke apparaten het gaat.

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Geplaatst:

Het probleem lijkt niet zo ernstig want op 29/4 was de laatste bsod.

We gaan toch proberen de drivers van de grafische kaart te updaten.

 

Download het bestand radeon-crimson-16.3.2-win10-64bit.exe en sla het op.

Ga naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen en dubbelklik er op om het uit te voeren.

Volg de instructies van de installatieprocedure.

Herstart de pc na de installatie.

 

Hou het enkele dagen in de gaten en laat dan weten of de problemen zijn opgelost.

Geplaatst:

​Op de support pagina van AMD komt geen Radeon crimson 16.3.2. bestand voor. De auto-detect utility kan geen programma vinden, geen ondersteunde AMD hardware gedetecteerd, terwijl mijn grafische kaart is toch AMD Radeon HD 5700. Handmatig zoeken levert niets op. Ik kan wel 16.2.1 vinden. Is deze ook goed?

 

 

Geplaatst:

En overigens, hoewel blue screens zich beperkt voordoen, heb ik wel elke dag een paar freezes. Meestal loopt de computer drie of vier keer kort na het (her)starten vast, waarna hij het weer normaal lijkt te doen.

Geplaatst:

Even verder nagekeken en blijkt dat jouw grafische kaart bij de "legacy" producten staat.

Dat wil zeggen dat er geen nieuwe drivers meer voor ontwikkeld worden.

De laatste drivers kan je vinden op deze pagina.

De download knoppen staan onderaan de pagina.

Neem best de Crimson Edition 16.2.1 Beta.

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

 

Updaten naar Crimson Edition 16.2.1 Beta blijkt niet zo'n goed idee. Een ramp, extreem veel trager, Edge werkt bijna niet meer, computer loop nog steeds vast. Ik heb de computer weer terug moeten zetten via systeemherstel. Is er een manier om alles stabiel te krijgen met 16.2.1.Beta? Ligt het überhaupt wel aan de grafische kaart? Hoe kom ik daar nu achter? 

 

Ik ben het met u eens dat het niet zo ernstig lijkt, maar het is allemaal wel verdraaid lastig. Als u nog andere ideeën of invalshoeken heeft hoor ik dat dan ook graag. 

aangepast door caroussel
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.