Ga naar inhoud

Oude floppy's worden niet herkend

Bammens

Aanbevolen berichten

Gast fcbbrugge

Ik bedoel: moet ik eerst met de cd opstarten naar ubuntu?

Ja je moet je terug opstarten met Ubuntu!

Dan uit voeren wat in #10 staat.

Succes....

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg dit wat op afstand gezien mijn ervaring met floppy's van 'in de tijd' , maar 'k weet nog dat floppy's geen lang leven beschoren is.

Vertaald: ik vrees gewoon dat een deel van je floppy's gewoon brak is. Floppy's is namelijk geen lang leven beschoren.

Ik hoop dat je er nog uit raakt, maar ik vrees er voor....

(waar is de tijd van windows 3.11 en zo: installen met zoveel (15, 20?) floppy-disks en als  je dan bij de voorlaatste of laatste kwam kreeg je het: diskleesfout of zo van die dingen - en kon je terug van voor af aan beginnen als je dan een nieuwe floppy nummer-zoveel ergens gevonden had.

en bij elke disk: insteken, enteren, wachten op de 'rakketakketak' eer hij hem gelezen had en dan weer wachten eer hij uitgevoerd werd. En dan weer de volgende...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Passer zegt bestaat de risico dat de disketten verloren is.

Maar omdat je toch niks te verliezen hebt zou ik eens dit proberen want ik heb dat op internet gevonden doch ik kan niet testen omdat ik al jaren geen diskette hebt:

http://www.winimage.com/
Installeer Winimage.
Maak een map aan.
Floppy in de drive.
In Winimage > Disk > Use floppy aanvinken,zal bij installatie al wel zo staan.
Klik Read disk.
Selecteer de bestanden en klik er met rechts op,dan > Extract > blader naar de aangemaakte map en klik OK.

@passer

"(waar is de tijd van windows 3.11 en zo: installen met zoveel (15, 20?)"

Geloof je echt dat je dat geduld kan hebben om maar liefst 20 diskette te installeren.

Net zoals vroeger zou ik nu ook een mp3 downloaden met een langzame telefoonlijn.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet het zo zijn. Jullie hebben allemaal heel erg je best gedaan en daarvoor hartelijk dank.

Het enige dat ik nog zou kunnen doen is op een oude pc, die ik hier nog heb staan, een Windows 95 installeren en kijken of het dan gaat werken.

Nogmaals dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.