Ga naar inhoud

2 routers, geen internet op 2de router

melissa

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb een prbleempje, en aangezien ik zeker geen computer kenner ben, weet ik niet hoe ik er aan moet beginnen :)

mijn systeem is als volgt:

1)Telenet modem (via de wan uitgang van de router) verbonden met de 1ste router (Belkin F5D7230-4) (hier aan is er 1 computer en 1 kabel die leidt naar de 2de router vast)

2)Dus 1 van de poorten van de 1ste router is verbonden met een 2de router (aan de wan uitgang ervan weer) (conceptronic C100BRS4H) die ervoor zorgt dat 3 computers internet krijgen.

probleem:

als ik mijn laptop rechtstreeks verbind aan de 1ste router (dus via een kabel aan 1 van de poorten) gaat internet

maar als de 2de router ertussen zit, en ik mijn laptop verbind aan de 2de router (via een kabel aan een van de poorten) heb ik 'alleen lokaal' internet.

Zou iemand mij zo snel mogelijk willen beantwoorden aub? ik heb de forum en internet doorzocht maar begreep er niks van :)

heeeel erg bedankt :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank u wel voor de antwoorden :)

ik moet een tweede router gebruiken omdat de andere computers een verdieping hoger zitten.

Hoe moet ik dat juist als switch gebruiken? Ik heb geprobeerd om op de 2de router de dhcp uit te schakelen maar ik kan niet op de hoofpagina van de router (dus via 192.168.2.1, dat is de ip adres van de conceptronic)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal je router rechtstreeks aan je pc moeten hangen, zonder verbindingen met de eesrte router. Hetzal misschien noodzakelijk zijn de conceptronic router te resetten ( zie handleidingen). na het inloggen op de webserver van je router moet je het ip adres van de conceptronic router vervangen door een statisch ip adres die in de range van de eerste router valt. Dus als het ip van de eerste router bvb 192.168.1.100 is dan geef je de conceptronic vbv 192.168.1.101 (de twee mogen niet hetzelfde zijn). Dhcp van de tweede router mag blijven aanstaan maar dan kan je best een "range" van adressen instellen die de router mag uitdelen. In de eerste router doe je dat best ook zodat beide routers niet hetzelfde adres kunnen toewijzen. met deze instellingen zouden de problemen opgelost kunnen raken. neem er in ieder geval de handleidingen bij voor de nodige extra info.

ivm een switch: deze sluit je gewoon aan op een van de poorten van de eerste router en de andere poorten zijn onmiddelijk beschikbaar als ethernet toegang.

succes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.