Ga naar inhoud

[OPGELOST] Ook last van antivirus 360

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ook ik heb last van dit corrupte anti spyware systeem. Ik krijg nu te veel pop ups en internet wordt zelfs al vaak geblokkeerd. Ik zie dat o.a kape er wel verstand van heeft en anderen, en blijkbaar hangt het van je Hijackthis log af wat er weg moet? Dus zal ik hier de log bij sluiten.

Ik hoop dat iemand mij dan kan vertellen wat er daarna moet gebeuren.

Alvast heel erg bedankt!

hijackthis administrator.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: &Research - {D263FA6D-84CC-48A8-9AF6-C664362B7A5B} - C:\Windows\System32\winconfig.dll

O4 - HKCU\..\Run: [indxStoreSvr_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe" ASO-616B5711-6DAE-4795-A05F-39A1E5104020

O4 - HKCU\..\Run: [1C73D882FC28850BDEAA87714754605F] C:\Program Files\A360\av360.exe

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder volgende vetgedrukte mappen met Windows Verkenner :

C:\Program Files\A360

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)

De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.

Daarna zal het vragen om de computeropnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, hier is de log van MalwareBytes:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.33

Database versie: 1713

Windows 6.0.6001 Service Pack 1

1-2-2009 20:29:21

mbam-log-2009-02-01 (20-29-21).txt

Scan type: Snelle Scan

Objecten gescand: 58286

Verstreken tijd: 4 minute(s), 2 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0

Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0

Registersleutels geïnfecteerd: 4

Registerwaarden geïnfecteerd: 0

Registerdata bestanden geïnfecteerd: 0

Mappen geïnfecteerd: 1

Bestanden geïnfecteerd: 5

Geheugenprocessen geïnfecteerd:

(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

HKEY_CLASSES_ROOT\xml.xml (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_CLASSES_ROOT\xml.xml.1 (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{147a976f-eee1-4377-8ea7-4716e4cdd239} (Adware.MyWebSearch) -> Quarantined and deleted successfully.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Mozilla\MSFox (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata bestanden geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:

C:\Users\Kees\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\A360 (Rogue.A360Antivirus) -> Quarantined and deleted successfully.

Bestanden geïnfecteerd:

C:\Users\Kees\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\A360\A360.lnk (Rogue.A360Antivirus) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\Users\Kees\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\A360\Help.lnk (Rogue.A360Antivirus) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\Users\Kees\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\A360\Registration.lnk (Rogue.A360Antivirus) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\Users\Kees\AppData\Local\Temp\~tmpa.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.

C:\Users\Kees\AppData\Local\Temp\~tmpb.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.

Ik heb de nieuwe Hijackthis log weer toegevoegd als bestandje.

AntiMalware vroeg me niet de computer opnieuw op te starten toen ik alle bestandjes verwijderd had. Ik weet niet of dit noodzakelijk is. Alles blijkt trouwens al weg te zijn. Ik hoor wel wat er nog moet gebeuren, ik geloof iets met CCleaner. xD

Iig al erg bedankt!

hijackthis laatste versie.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Problemen van de baan, dan is het tijd voor de “grote schoonmaak” : verwijderen van gebruikte programma’s, een cleaning en het verwijderen van de besmette herstelpunten. En je JAVA kan een update gebruiken.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: combofix /u

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Download Java Runtime Environment (JRE) 6u11 naar je Bureaublad

Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!

• Ga dan naar Start> Configuratiescherm> Softwareen verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderenof op de Wijzig/Verwijderknop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-6u11-windows-i586-p.s.exeop je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

That’s it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens bij het verwijderen van de bestanden en de laatste log gewoon op de normale manier Hijackthis geopend, en niet via de administrator functie. Dit is toch alleen van toepassing als je op een sub account zit, en ik zit gewoon op het (enige) account op mijn laptop.

Er lijkt ook geen verschil te zitten in de logs, of is er iets anders dat nu mis kan gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen. Doe dit via Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Systeemherstel -> "Systeemherstel op alle stations uitschakelen" aanvinken. Toepassen en OK. PC herstarten en het vinkje terug weg halen.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Download Java Runtime Environment (JRE) 6u11 naar je Bureaublad

• Ga dan naar Start> Configuratiescherm> Softwareen verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Klik dan op Verwijderenof op de Wijzig/Verwijderknop.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-6u11-windows-i586-p.s.exeop je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

That’s it !

Late reactie, maar goed. xD

Bij systeem kan ik niks vinden over systeem herstel, dat is denk ik net even anders op mijn laptop.

Maar ik heb dus eens gekeken naar dat JAVA gebeuren. Bij programma's en onderdelen staat alleen Java 6 update 2.

Dus niks van Java Runtime Environment. Moet ik gewoon boven genoemde verwijderen en dan jouw bestandje installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even over het hoofd gezien dat je met Vista werkt. Daar is dat systeemherstel als volgt te behandelen : via Configuratiescherm -> Systeem en Onderhoud -> Systeem -> tabblad "Systeembeveiliging" -> vinkje weghalen bij de schijf waarvan je de herstelpunten wil verwijderen -> klikken op "toepassen".

Dan krijg je de schermmelding “Weet u zeker dat u systeemherstel wil uitschakelen”. Klik hier op “Systeemherstel uitschakelen”. Dan zijn alle herstelpunten verwijderd op de aangeduide schijf.

Zet daarna opnieuw een vinkje bij de harde schijf. Maak meteen ook een nieuw herstelpunt, zodat je niet hoeft te wachten op een automatisch herstelpunt van het systeem.

En die (heel) oude JAVA update 2 mag je inderdaad verwijderen. Ondertussen is er al een nieuwe versie op de markt. Zie hieronder hoe je deze ophaalt.

Download Java Runtime Environment (JRE) 6u12 naar je Bureaublad

• Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-6u12-windows-i586-p.s.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

Dat zou het dan moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.