Ga naar inhoud

Laptop werkt niet meer naar behoren


Nandos

Aanbevolen berichten

Ik had twee maanden geleden problemen met het opstarten en het opladen van mijn laptop. Gelukkig had ik garantie en heb ik hem nog kunnen terugsturen ter reparatie. Ik heb voordat ik hem heb opgestuurd, de harde schijf eruit gehaald en via een HDD-behuizing alle relevante bestanden overgezet op mijn desktop. Toen mijn laptop weer gerepareerd en wel is teruggekomen, heb ik uiteraard eerst getest of alles het deed. Ik heb toen al mijn basic programma's er weer op gezet. Ik heb hem toen ook een upgrade gegeven naar Windows 10.

 

Alles deed het eigenlijk prima, maar ik wilde graag weer mijn bestanden er terug opzetten. Ik heb toen dus weer de harde schijf eruit gehaald en via de HDD-behuizing heb ik alle bestanden er weer op gezet. Dit is naar mijn idee goed verlopen. Toen ik echter de harde schijf weer terug deed in de laptop, kon ik de nieuwe bestanden niet vinden. Raar! Ik de laptop nog een paar keer opnieuw opgestart, maar dit veranderde niets. Ik dus weer de harde schijf aansluiten op mijn desktop, om te kijken of dat iets zou veranderen, maar nee. Ik dus besloten om een recovery programma te laten uitvoeren. Buiten dat dit heel lang duurde, bleek het uiteindelijk een betaalde versie te zijn en kon ik toen niets meer doen. Ik heb toen de harde schijf weer terug in de originele laptop gedaan. De laptop begon gelijk met herstelwerkzaamheden bij het opstarten. Vanaf dat moment deed mijn laptop raar. Ik kan geen instellingen meer openen, de START-knop werkt niet en de bestanden zijn ook nog steeds nergens te vinden. Met het programma Recuva heb ik een scan gedaan en daar kwamen een heleboel programma's, bestanden en eigenlijk alles wat zo'n beetje op die schijf heeft gestaan. Veel was onherstelbaar of slecht. Er waren ook een heleboel dingen die ik kon laten herstellen, maar als ik alles selecteerde, gaf hij steeds aan dat er niet genoeg ruimte was, terwijl dat er wel is. 

 

Mijn vraag is nu: Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn laptop weer normaal werkt? Dat ik alle bestanden kwijtraak, maakt al niet meer uit, aangezien ik die nu toch al niet heb. Ik wilde een factory reset doen, maar ik kan niet bij de instellingen. Als ik F11 druk bij het opstarten, dan blijft hij heel lang vastlopen en gebeurd er niets. 

 

Sorry voor dit lange bericht, maar u kunt wellicht begrijpen dat ik compleet radeloos ben. Ik heb maar een Hijackthis log bijgevoegd, mocht dat enigszins helpen.

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De scan zit in de bijlage. Daar lijkt niets uit te zijn gekomen. Ik heb mijn laptop een systeemherstel laten doen en ik heb er nu weer Windows 8. Nu doet alles het volgens mij weer, maar de bestand die ik had overgezet zijn volgens mij nu weg. Heel erg jammer, maar heeft iemand hier een idee hoe ik ze terug kan krijgen. Scans met Recuva op deze schijf, krijg ik helaas nauwelijks wat terug. Is het misschien een idee om dat programma op mijn desktop te draaien, om te zien of er daar nog wat is blijven hangen? Is nogal zonde om 200gb aan bestanden kwijt te raken op deze manier.

 

post-36791-0-03851800-1464348855_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het altijd aan te raden om de bestanden te kopieren en eerst te controleren of ze nog correct kunnen geopend of gebruikt worden.

Pas daarna kan je ze eventueel verwijderen van de bron.

 

Het uitvoeren van Recuva op de (bron)pc is altijd een optie.

je weet nooit wat het oplevert tot je het probeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.